Przetargi

Specyfikacja - dostawa mięs i wędlin do ZPO Wielgie

Zatwierdził:

Dyrektor Zespołu Placówek Oświatowych Wielgie

 

Dorota Pączek-Bazela

Oznaczenie sprawy: ZPO.662128-N-2018

SPECYFIKACJA

ISTOTNYCH WARUNKÓW

ZAMÓWIENIA

Nazwa zamówienia:

 

DOSTAWA MIĘSA I WĘDLIN


Tryb postępowania:    Przetarg nieograniczony

 

Wartość zamówienia będącego przedmiotem niniejszego postępowania nie przekracza wyrażonej w złotych równoważności kwoty 144 000,00 €

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                                                     

                                                             

 

 

 

 

 


Wielgie grudzień 2018r

 

 

Załączniki:

Załącznik A              -      Formularz oferty cenowej (wzór);

Załącznik  B                 -       Formularz asortymentowo-cenowy   

Załącznik C              -      Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu (wzór);

Załącznik D              -      Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia (wzór);

Załącznik E/F          -      Oświadczenie o przynależności/braku przynależności do grupy       kapitałowej (wzory);

Załącznik G              -      Wzór umowy.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Informacje:

  1. Wartość zamówienia będącego przedmiotem niniejszego postępowania nie przekracza wyrażonej w złotych równoważności kwoty 135 000,00 € (euro)
  2. Ilekroć w niniejszej Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia mowa o:

2.1.     „ustawie Pzp”                                     -    należy przez to rozumieć ustawę z dnia 29 stycznia        2004 r.      Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity        Dz. U. z 2015 r. poz. 2164 ze zm.);

2.2.     „ustawie PTU”                                    -    należy przez to rozumieć ustawę z dnia 11 marca           2004 r.      o podatku od towarów i usług (tekst jednolity       Dz. U. z 2016 r. poz. 710 ze zm.);

2.3.     „SIWZ”                                              -    należy przez to rozumieć Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia;

2.4.     „Wykonawcy”                                     -    należy przez to rozumieć osobę fizyczną, osobę   prawną albo jednostkę organizacyjną nieposiadającą      osobowości prawnej, która ubiega się o udzielenie          zamówienia, złożyła ofertę lub zawarła umowę      w sprawie zamówienia;

2.5.     „Zamawiającym”                                 -    należy przez to rozumieć Zespół Placówek Oświatowych Wielgie, ul. Szkolna 5, 87-603 Wielgie;  

  1. Postępowanie jest prowadzone na podstawie przepisów ustawy Pzp;
  2. We wzorach załączonych przez Zamawiającego do SIWZ, Wykonawca nie może dokonywać żadnych zmian merytorycznych.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. 1.         NAZWA, ADRES ORAZ DANE KONTAKTOWE ZAMAWIAJĄCEGO

1.1.       Postępowanie jest prowadzone przez:

Zespół Placówek Oświatowych Wielgie

ul. Szkolna 5, 87-603 Wielgie

woj. Kujawsko-Pomorskie

  1. tel.             (54) 289 71 16/22 – sekretariat,      

faks:           (54) 289 71 16/22

zwanym dalej w SIWZ – Zamawiającym

1.2.       Osoby uprawnione do porozumiewania się z Wykonawcami:

                                                                  tel. (54) 289 71 16/22 wew. 31,33

                                                              faks: (54) 289 71 16/22

           Dorota Pączek-Bazela              -   w godzinach od 09:00 do 15:00

Daria Głowińska                     –     w godzinach od 07:30 do 15:30,

                                                         poczta elektroniczna: zpowiel@poczta.fm

 

  1. 2.         TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

Postępowanie o udzielenie zamówienia jest prowadzone w trybie przetargu nieograniczonego.

  1. 3.         OPIS ORAZ TERMIN WYKONANIA PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

3.1.       Przedmiotem zamówienia jest: Dostawa mięsa i wędlin wg asortymentu i w ilościach wyszczególnionych w załączniku B do SIWZ. Zamówienie obejmuje sukcesywne dostawy mięsa i wędlin według zamówień składanych przez Zamawiającego do magazynu żywności w siedzibie Zamawiającego, w okresie od dnia 01.01.2019 do 31.12.2019. Miejsce realizacji dostaw, czyli siedziba Zamawiającego nie może być  w odległości  większej niż 30 km od siedziby Wykonawcy.
Dostawy odbywać się będą od poniedziałku do piątku w godzinach między 7:00 a 8:00 rano, na podstawie zamówień telefonicznych składanych w dniu poprzednim. Dostarczane mięso i wędliny muszą być świeże, nie mrożone, wyprodukowane i dostarczone zgodnie z wymogami SANEPIDU i systemu HACCAP. Każdy dostarczony asortyment musi być opatrzony datą przydatności do spożycia. Wykonawca musi posiadać wszelkie przewidziane prawem dokumenty weterynaryjne na pochodzenie i ubój zwierząt, które zostały wykorzystane do przygotowania asortymentu dostawy i udostępnić je na żądanie Zamawiającego lub służb do tego uprawnionych.
W przypadku 2 nieterminowych dostaw z winy Wykonawcy lub dwukrotnego dostarczenia przez Wykonawcę towaru złej jakości, Zamawiający rozwiąże umowę dostawy ze skutkiem natychmiastowym z winy wykonawcy, a Wykonawcy nie będą przysługiwać z tego tytułu żadne roszczenia. Przedmiot zamówienia przedstawiony w ofercie winien być zgodny z Polskimi Normami.

3.2.        Nie dopuszcza się możliwości składania ofert wariantowych ani częściowych.

 

    3.3.     Opis zamówienia zgodnie ze Wspólnym Słownikiem Zamówień (CPV):

Tabela 1.     Kody CPV

Kod CPV

Opis

15100000-9

 

  1. 4.     TERMIN WYKONANIA ZAMÓWIENIA

Dostawy sukcesywnie od dnia 01.01.2019r. do dnia 31.12.2019r.  według zamówień składanych przez  Zamawiającego. Dostawy odbywać się będą od poniedziałku do piątku w godzinach między 7:00 a 8:00 rano, na podstawie zamówień telefonicznych.

  1. 5.     WYMAGANIA DOTYCZĄCE WADIUM

Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium.

  1. 6.     SPOSÓB OCENY I KRYTERIA OCENY OFERT

6.1.Sposób oceny ofert:

6.1.1.    Ocena ofert zostanie dokonana na podstawie ilości przyznanych im punktów;

6.1.2.  Oferta z największą ilością punktów zostanie uznana za najkorzystniejszą;

6.1.3.  Ilość przyznanych ofertom punktów będzie liczona w następujący sposób

Cena of. najkorzystniejszej/Cena of. badanej x 100.

6.2.       Kryterium oceny ofert jest :

Cena oferty – 100 % wpływ na ocenę oferty;

6.3.       Cenę oferty  należy podać w Formularzu oferty – wzór stanowi załącznik A do SIWZ,

  1. 7.     SPOSÓB OBLICZENIA CENY OFERTY

            

     7.1. Cenę oferty należy wyliczyć uwzględniając zakres zamówienia określony w opisie               przedmiotu zamówienia w  SIWZ  oraz ewentualne ryzyko wynikające z okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili przygotowania oferty i zawarcia umowy.

 

     7.2. Cena oferty uwzględnia wszystkie zobowiązania, musi być podana w PLN cyfrowo i                słownie, z wyodrębnieniem należnego podatku VAT - jeżeli występuje.

     7.3. Cena podana w ofercie winna obejmować wszystkie koszty i składniki związane z   wykonaniem zamówienia oraz warunkami stawianymi przez Zamawiającego.

    7.4. Cena może być tylko jedna za oferowany przedmiot zamówienia, nie dopuszcza się   wariantowości cen.

    7.5.  Cena nie ulega zmianie przez okres ważności oferty (związania ofertą).

 

     7.6.  Obliczając cenę oferty należy uwzględnić, że:

  7.6.1. Podane ilości mięsa i wędlin są ilościami szacunkowymi i w zależności od potrzeb                  Zamawiającego mogą ulec zmianie;

7.7.  Cenę należy podać z dokładnością do jednego grosza, tj. do dwóch miejsc po przecinku.

     7.8. Jeżeli wybór oferty prowadziłby do powstania u Zamawiającego obowiązku podatkowego     zgodnie z przepisami o podatku od towarów i usług, Wykonawca, składając ofertę musi poinformować Zamawiającego, czy wybór oferty będzie prowadził do powstania u Zamawiającego obowiązku podatkowego, wskazując nazwę (rodzaj) towaru lub usługi, których dostawa lub świadczenie będzie prowadzić do jego powstania, oraz wskazując ich wartość bez podatku.

  1. 8.     WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

 8.1.  Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu, określonych na podstawie art.22ust.1b ustawy Pzp, będzie dokonana przez Zamawiającego poprzez sprawdzenie, czy informacje zawarte w złożonych przez Wykonawcę oświadczeniach i dokumentach potwierdzają spełnienie warunków. 

            O udzielenie zamówienia mogą się ubiegać Wykonawcy którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej oraz zdolności technicznej lub zawodowej tj.:

                8.1.1 posiadają kompetencję lub uprawnienia do prowadzenia określonej                    działalności lub    czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień.

             Działalność prowadzona na potrzeby wykonania przedmiotu zamówienia nie wymaga posiadania specjalnych uprawnień.

       8.1.2.  posiadają wiedzę i doświadczenie

 

8.2.      Nie podlegają wykluczeniu z postępowania na podstawie przesłanek z art. 24 ust.1  oraz ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp.

            Zamawiający uzna brak podstaw do wykluczenia, jeżeli Wykonawca złoży wraz z Ofertą wstępne oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z postępowania na podstawie przesłanek określonych w art. 24 ust. 1 oraz ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp (wzór w  Załączniku D do SIWZ) oraz na wezwanie Zamawiającego odpis z właściwego rejestru lub centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp.

8.3.      Spełnienie warunków udziału w postępowaniu zostanie ocenione na podstawie treści oświadczeń i dokumentów, dostarczonych przez Wykonawcę, określonych w pkt 0;  0;  Błąd! Nie można odnaleźć źródła odwołania.,10.1.4, 0, 0, oraz 0 niemniejszego SIWZ.

  1. 9.       WYKAZ OŚWIADCZEŃ I DOKUMENTÓW, JAKIE WINIEN DOSTARCZYĆ WYKONAWCA

9.1.      WRAZ Z OFERTĄ

Wykonawca winien dostarczyć:

9.1.1. Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, o których    mowa w SIWZ (wzór – Załącznik C do SIWZ).

      9.1.2. Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia na podstawie przesłanek                                   zawartych w art.. 24 ust. 1 oraz ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp (wzór – załącznik D do SIWZ).

     9.1.3. Formularz oferty (wzór – Załącznik A-B do SIWZ);

      9.1.4. Pełnomocnictwo – należy dołączyć do oferty, w przypadku, gdy ofertę podpisze(ą) osoba(y) inna niż wymieniona w odpisie z właściwego rejestru lub innym dokumencie wskazującym sposób reprezentacji Wykonawcy. W przypadku gdy oferta składana przez wspólników spółki cywilnej, podpisana zostanie przez wszystkich wspólników spółki, pełnomocnictwo nie jest wymagane.

    Pełnomocnictwo winno:

    9.1.4.1. być złożone w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez    osobę udzielającą pełnomocnictwa albo poświadczone przez notariusza;

    9.1.4.2. wskazać pełnomocnika i zakres umocowania pełnomocnika; jeżeli dalsze pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowanie w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego będzie udzielone przez pełnomocnika Wykonawcy, należy załączyć (forma jak wyżej) również dalsze pełnomocnictwo.

9.2.      PO OTWARCIU OFERT

W terminie 3 dni od dnia zamieszczenia przez Zamawiającego na stronie internetowej informacji z otwarcia ofert. Wykonawca winien dostarczyć:

9.2.1 Oświadczenie o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej z innym     Wykonawcą który złożył odrębną ofertę (wzór – Załącznik E do SIWZ);

             lub

9.2.2 Oświadczenie o przynależności do tej samej grupy kapitałowej o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt. 23 ustawy Pzp (wzór Załącznik F do SIWZ).

Wyjaśnienie:

Wykonawca zgodnie z art. 24 ust. 11 ustawy Pzp, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia przez Zamawiającego na stronie internetowej informacji z otwarcia ofert (art. 86 ust. 3 ustawy Pzp) zobowiązany jest przekazać Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej.  

9.3. NA WEZWANIE ZAMAWIAJĄCEGO

Przed udzieleniem zamówienia Zamawiający wezwie Wykonawcę którego oferta zostanie oceniona najwyżej do złożenia w wyznaczonym terminie nie krótszym niż 5 dni, następujących dokumentów:

9.3.1. Odpis z właściwego rejestru lub centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp.

 

  1. 10.     WYJAŚNIENIA I ZMIANA TREŚCI SIWZ

10.1.   Wyjaśnienia treści SIWZ:

Wykonawca może zwrócić się do Zamawiającego o wyjaśnienie treści SIWZ. Zamawiający udzieli wyjaśnień niezwłocznie jeżeli wniosek o wyjaśnienie treści SIWZ wpłynie do Zamawiającego nie później niż do końca dnia, w którym upływa połowa wyznaczonego terminu składania ofert.

Jeżeli wniosek o udzielenie wyjaśnień wpłynie po tym terminie Zamawiający może udzielić wyjaśnień lub pozostawić wniosek bez rozpoznania.

Zamawiający bez ujawniania źródła zapytania, przekaże treść zapytań wraz z wyjaśnieniami Wykonawcom, którym przekazał SIWZ oraz opublikuje na stronie internetowej, na której zamieszczona jest SIWZ.

10.2.   Zmiana treści SIWZ:

W uzasadnionych przypadkach Zamawiający, przed upływem terminu składania ofert może zmienić treść SIWZ. Dokonana zmiana SIWZ zostanie przekazana wszystkim Wykonawcom, którym przekazano SIWZ oraz zostanie zamieszczona na stronie internetowej, na której udostępniony jest SIWZ.

  1. 11.     TERMIN ZWIĄZANIA OFERTĄ

Wykonawca będzie związany ofertą przez okres 30 dni.

Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się z upływem terminu składania ofert.

  1. 12.     INFORMACJE DOTYCZĄCE POROZUMIEWANIA SIĘ ZAMAWIAJĄCEGO Z WYKONAWCAMI, PRZEKAZANIA OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW

12.1.     Zamawiający informuje, że oświadczenia, wnioski, zawiadomienie oraz informacje Wykonawcy i Zamawiający przekazują pocztą elektroniczną lub faksem z wyłączeniem:

12.1.1.   Oferty;

12.1.2.   Dokumentów i oświadczeń składanych wraz z ofertą, po otwarciu ofert i na wezwanie Zamawiającego (wymienionych w pkt. 9 niniejszej SIWZ)

12.1.3.   Dokumentów i oświadczeń składanych na wezwanie Zamawiającego działającego na podstawie art. 26 ust. 3 i 3a ustawy Pzp;

Które należy złożyć na piśmie i dostarczyć osobiście, za pośrednictwem operatora pocztowego albo za pośrednictwem posłańca.

12.2.     Jeżeli Wykonawca lub Zamawiający przekazują oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informację pocztą elektroniczną lub faksem, każda ze stron na żądanie drugiej potwierdza niezwłocznie fakt ich otrzymania.

12.3.     Zamawiający będzie wysyłał oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informację na adres poczty elektronicznej lub numer faksu podane przez Wykonawcę w Ofercie.

12.4.     Wszelką korespondencję związaną z niniejszym postępowaniem należy adresować następująco:

   Zespół Placówek Oświatowych Wielgie

 ul. Szkolna 5 , 87-603 Wielgie

  

   Z dopiskiem:

   „Przetarg – dostawa mięsa i wędlin 2019”

  1. 13.     OPIS SPOSOBU PRZYGOTOWANIA OFERT

13.1.     Oferta (Formularz oferty wraz z załącznikami), jej zmiana lub wycofania muszą być złożone w formie pisemnej. W formie pisemnej należy również składać dokumenty i oświadczenia które Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć na podstawie art. 24 ust. 11 ustawy Pzp, a także na podstawie art. 26 ust. 2 ustawy Pzp oraz w wyniku wezwania Zamawiającego dokonanego na podstawie art.. 26 ust. 3 i 3a ustawy Pzp.

13.2.     Oferta musi być podpisana przez osoby uprawnione do reprezentowania Wykonawcy w sposób umożliwiający identyfikację osoby podpisującej (podpisujących), tj. czytelnie lub np. z imienną pieczęcią podpisującego;

13.3.     Oświadczenia i dokumenty składane z ofertą należy złożyć w formie oryginałów lub kopii poświadczonych za zgodność z oryginałem, z zastrzeżeniem dokumentów określonych w SIWZ, które winny być złożone w oryginale. Dokument potwierdzony za zgodność z oryginałem winien być na każdej stronie zawierającej treść, opatrzony zapisem: „Za zgodność z oryginałem” lub podobnym o tym samym znaczeniu i podpisany przez osobę uprawnioną do reprezentowania podmiotu potwierdzającego zgodność z oryginałem.

13.4.     Oferta oraz wymagane oświadczenia i dokumenty muszą być czytelne, w języku polskim. Dokumenty sporządzone w języku innym niż polski należy złożyć wraz z tłumaczeniem na język polski.

13.5.     Zaleca się, aby przy sporządzaniu oferty w tym wymaganych oświadczeń korzystać ze wzorów (Formularzy, oświadczeń, wykazów) przygotowanych przez Zamawiającego. Wykonawca może wykorzystać własne wzorce, z zastrzeżenie, że winny zawierać wszystkie informacje określone przez Zamawiającego we wzorach załączonych do SIWZ.

13.6.     Ofertę oraz wszystkie wymagane przez Zamawiającego, wymienione w SIWZ dokumenty i oświadczenia, należy dostarczyć w zamkniętym opakowaniu, pod adres:

Zespół Placówek Oświatowych Wielgie

ul. Szkolna 5 , 87-603 Wielgie

 

  87-603 Wielgie

 

  z dopiskiem:

„Oferta/Dokumenty – Dostawa mięsa i wędlin 2019 – pok. 202” sekretariat

  1. 14.      ZMIANA, WYCOFANIE ORAZ POPRAWKI W TEKŚCIE OFERTY

14.1.     Wykonawca może, przed upływem terminu składania ofert, zmienić lub wycofać ofertę.

14.2.     Zmiana oferty może być dokonana przez wycofanie złożonej oferty i złożenie nowej lub poprzez oświadczenie zmieniające treść złożonej oferty. Oświadczenie o zmienia ofert powinno być przygotowane, oznaczone i dostarczone zgodnie z zasadami określonymi jak dla oferty i dodatkowo opisane jako „Zmiana oferty”

14.3.     Wycofanie oferty następuje przez złożenie oświadczenia o wycofaniu oferty. Oświadczenie takie winno być podpisane przez osobę(y) uprawnioną do reprezentowania Wykonawcy. Oświadczenie o wycofaniu oferty winno być przygotowane, oznaczone i dostarczone zgodnie z zasadami określonymi jak dla oferty i opisane „Wycofanie oferty”.

14.4.     W przypadku konieczności poprawienia błędu pisarskiego, rachunkowego lub innego, Zamawiający zaleca, aby błędny zapis przekreślić i wpisać prawidłową treść. Poprawki lub zmiany w ofercie winny być podpisane (parafowane) własnoręcznie przez Wykonawcę.

  1. 15.      INFORMACJE STANOWIĄCE TAJEMNICE WYKONAWCY

Nie ujawnia się informacji stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów o zwalczeniu nieuczciwej konkurencji, jeżeli Wykonawca, nie później niż w terminie składania ofert, zastrzegł, że nie mogą być one udostępnione oraz wykazał, że zastrzeżone informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa. Wykonawca nie może zastrzec informacji, o których mowa w art. 86 ust. 4 ustawy Pzp.

W przypadku zastrzeżenia informacji stanowiących tajemnicę, Zamawiający zaleca, aby informacje te stanowiły odrębną część oferty, tzn. żeby zostały oddzielnie spięte lub zszyte i opisane na każdej stronie w następujący sposób:

„INFORMACJE STANOWIĄCE TAJEMNICĘ PRZEDSIĘBIORSTWA”

  1. 16.      MIEJSCE ORAZ TERMIN SKŁADANIA I OTWARCIA OFERT

16.1.   Oferty należy składać w siedzibie zamawiającego:

ul. Szkolna 5

87-603 Wielgie

w pokoju nr 202

w terminie do dnia                                                                                                 27 grudnia 2018 r. do godz. 09:00

16.2.     Oferty zostaną oznaczone kolejnymi numerami oraz datą i godziną zgodnie z kolejnością wpływu.

16.3.     Otwarcie ofert nastąpi w siedzibie Zamawiającego, ul. Szkolna 5, 87-603 Wielgie, w pokoju nr 201 (piętro I), w dniu 27 grudnia 2018 r., o godz. 09:30

16.4.     Otwarcie ofert jest jawne.

16.5.     Niezwłocznie po otwarciu ofert Zamawiający zamieści na stronie internetowej (www.zpowiel.biposwiata.pl/), w zakładce „Przetargi” pod ogłoszeniem dotyczącym powyższego postępowania informacje wymagane art. 86 ust. 5 ustawy Pzp dotyczące:

16.5.1.   Kwoty jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia;

16.5.2.   Nazw oraz adresów Wykonawców, którzy złożyli oferty w terminie;

16.5.3.   Cen ofert, terminu wykonania zamówienia, okresu gwarancji i warunków płatności zawartych w ofertach.

  1. 17.      WYMAGANIA DOTYCZĄCE ZABEZPIECZNIA NALEŻYTEGO WYKONANIA UMOWY

Zamawiający nie przewiduje wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy.

  1. 18.      INFORMACJA O POZOSTAŁYCH FORMALNOŚCIACH, JAKIE POWINNY ZOSTAĆ DOPEŁNIONE PO WYBORZE OFERTY W CELU ZAWARCIA UMOWY

18.1.     W przypadku zawierania umowy przez osobę(y) inną niż umocowaną do reprezentowania Wykonawcy, wskazaną we właściwym rejestrze albo inne niż Wykonawca będący osobą fizyczną, wymagane jest złożenie pełnomocnictwa na okoliczność zawarcia umowy, chyba że umocowanie wynika z pełnomocnictwa złożonego wraz z ofertą.

18.2.     Jeżeli wybrana zostanie oferta Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie, Zamawiający może żądać przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego umowy regulującej współpracę Wykonawców, w terminie przez siebie wyznaczonym. Umowa regulująca współpracę Wykonawców składających wspólnie ofertę powinna określać co najmniej:

18.2.1.   Podmioty składające ofertę;

18.2.2.   Cel gospodarczy, dla którego została zawarta umowa;

18.2.3.   Zasady reprezentacji i prowadzenia spraw;

18.2.4.   Oznaczenie czasu trwania umowy (wymaga się aby czas trwania umowy nie był krótszy niż okres realizacji zamówienia),

Umowa regulująca współpracę nie może być umową przedwstępną ani umową zawartą pod warunkiem zawieszającym.

  1. 19.      WZÓR UMOWY

Zamawiający wymaga aby Wykonawca zawarł umowę na warunkach określonych we wzorze umowy stanowiącym załącznik G do SIWZ

  1. 20.      POUCZENIE O ŚRODKACH OCHRONY PRAWNEJ

20.1.     Odwołanie przysługuje wyłącznie od niezgodnej z przepisami ustawy czynności Zamawiającego podjętej w postępowaniu o udzielenie zamówienia lub zaniechania czynności, do której Zamawiający jest zobowiązany na podstawie ustawy.

20.2.     Środki ochrony prawnej określone w ustawie Pzp, przysługują Wykonawcom, a także innym podmiotów, jeżeli mają lub miały interes w uzyskaniu zamówienia oraz poniósł lub mogą ponieść szkodę w wyniku naruszenia przez Zamawiającego przepisów ustawy Pzp.

20.3.     W niniejszym postępowaniu wartość zamówienia jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy Pzp, w związku z czym odwołanie przysługuje wyłącznie wobec czynności:

20.3.1.   Określenia warunków udziału w postępowaniu;

20.3.2.   Wykluczenia odwołującego z postępowania o udzielenie zamówienia;

20.3.3.   Odrzucenia oferty odwołującego;

20.3.4.   Opisu przedmiotu zamówienia;

20.3.5.   Wyboru najkorzystniejszej oferty.

20.4.     Odwołanie wnosi się do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej (KIO) w formie pisemnej albo w postaci elektronicznej, podpisane bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym przy pomocy ważnego kwalifikowanego certyfikatu lub równoważonego środka, spełniającego wymagania dla tego rodzaju podpisu.

20.5.     Odwołanie należy wnieść w terminie 5 dni od dnia przesłania informacji o czynności Zamawiającego stanowiącej podstawę jego wniesienia. Odwołanie wobec treści ogłoszenia o zamówieniu, a także wobec postanowień SIWZ, należy wnieść w terminie 5 dni od dnia zamieszczenia ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych lub SIWZ na stronie internetowej. Odwołanie wobec czynności innych niż określone powyżej wnosi się w terminie 5 dni od dnia, w którym powzięto lub przy zachowaniu należytej staranności można było powziąć wiadomość o okolicznościach stanowiących podstawę jego wniesienia.

20.6.     Wykonawca wnoszący odwołanie przesyła kopię odwołania Zamawiającemu przed upływem terminu wniesienia odwołania w taki sposób, aby mógł on zapoznać się z jego treścią przed upływem tego terminu.

Domniemywa się, iż Zamawiający mógł zapoznać się z treścią odwołania przed upływem terminu do jego wniesieni, jeżeli przesłanie jago kopii nastąpiło przed upływem terminu do jego wniesienia przy użyciu środków komunikacji elektronicznej.

20.7.     Przepisy dotyczące środków odwoławczych zawarte są w Dziale VI Ustawy Pzp.

 

 

 

 

 

 

Załącznik A

 

FORMULARZ OFERTY CENOWEJ

 

 

Zamówienie

„Dostawa mięsa i wędlin 2018rok” 

Zamawiający

 

Zespół Placówek Oświatowych Wielgie

ul. Szkolna 5, 87-603 Wielgie

woj. Kujawsko-Pomorskie

                  tel. (54) 289 71 16/22          

    faks: (54) 289 71 16/22

 

 

Nazwa, siedziba oferenta

 

 

 

 

Nr tel., faksu

 

Osoba uprawniona do kontaktów z zamawiającym, nr tel.

 

 

 

 

 

Kwota brutto (liczbowo):……………………………………………………………….    (słownie)………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

w tym netto (liczbowo):……………………………………………………

(słownie):…………………………………………………………………………………………………………………………………………………

 

w tym podatek VAT(liczbowo):…………………………………………..

(słownie):…………………………………………………………………………………………………………………………………………………

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

………………………………..                                                                        ……………………………………………

Data i miejsce                                                                                                    Podpis osoby uprawnionej

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

.(pieczęć oferenta)                                                                                             Załącznik B

 

 

Formularz asortymentowo-cenowy

 

Dostawa mięsa i wędlin do Zespołu Placówek Oświatowych w Wielgiem

 

Oferuję realizację zamówienia zgodnie z opisem  zawartym w SWIZ na następujące produkty w poniższych cenach:

 

 

artykuł

j.m.

szacun-kowa ilość towaru

cena jedn. netto

podatek Vat

cena jedn. brutto

Wartość brutto

3 x 6

 

1

2

3

4

5

6

7

  1. 1

Boczek świeży wieprzowy

1kg

 297

 

 

 

 

  1.  

Schab wieprzowy z kością świeży

1kg

            1303

 

 

 

 

  1.  

Łopatka wieprzowa bez kości świeża

1kg

3984

 

 

 

 

  1.  

Karkówka wieprzowa z kością świeża

1kg

          1705

 

 

 

 

  1.  

Boczek wędzony parzony

1kg

302

 

 

 

 

  1.  

Szynka b/k

1kg

87

 

 

 

 

  1.  

Kości

kg

153

 

 

 

 

  1.  

Filet z kurczaka b/k i skóry świeży

1kg

880

 

 

 

 

  1.  

Podudzie z kurczaka

1kg

2380

 

 

 

 

  1.  

Porcje rosołowe

1kg

45

 

 

 

 

  1.  

Kiełbasa śląska

1kg

638

 

 

 

 

  1.  

Kiełbasa biała parzona

1kg

268

 

 

 

 

  1.  

Kiełbasa krakowska parzona

1kg

34

 

 

 

 

  1.  

Kiełbasa szynkowa

1kg

23

 

 

 

 

  1.  

Polędwica cygańska

1kg

   4

 

 

 

 

  1.  

Kiełbasa rawska

1kg

48

 

 

 

 

  1.  

Parówki cienkie w folii

1kg

126

 

 

 

 

  1.  

Szynka wędzona

1kg

18

 

 

 

 

  1.  

Razem kwota

--------

----------

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

........................................dnia.....................                                                                         

........................................................

    (pieczęć i podpis osoby uprawnionej)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Załącznik C           

 

……………………………….….

            (miejscowość, data)         

                                                                                                              

Zamawiający:                   

                                                                                               Zespół Placówek Oświatowych                                                                                               w Wielgiem

                                                                                   ul. Szkolna 5

                                                                                               87-603 Wielgie

Nazwa zamówienia:       Dostawa mięsa i wędlin

OŚWIADCZENIE

o spełnianiu warunków udziału

w postępowaniu

W związku z przystąpieniem do udziału w postępowaniu o udzielenia ww. zamówienia publicznego, Wykonawca:

…………………………………………………..………………………………………………………………………..

…………………………………………………………………….………………………………………………………

(podać pełną nazwę (firmę) oraz adres Wykonawcy, a jeżeli ofertę składa osoba prowadząca działalność gospodarczą powinna podać również swoje imię i nazwisko)

  1. oświadcza, że spełnia warunku udziału w postępowaniu, określone przez Zamawiającego w  SIWZ.

………………………………………………..

podpis Wykonawcy                

   * niepotrzebne skreślić lub właściwe zaznaczyć                           (czytelny lub np. z pieczęcią imienną)

 

 

 

Załącznik D    

 

……………………………….….

            (miejscowość, data)         

                                                                                                              

Zamawiający:                   

                                                                                               Zespół Placówek Oświatowych                                                                                               w Wielgiem

                                                                                   ul. Szkolna 5 

                                                                                               87-603 Wielgie        

        

Nazwa zamówienia:       Dostawa mięsa i wędlin 

OŚWIADCZENIE

o braku podstaw do wykluczenia

z postępowania

W związku z przystąpieniem do udziału w postępowaniu o udzielenia ww. zamówienia publicznego, Wykonawca:

…………………………………………………..………………………………………………………………………..

…………………………………………………………………….………………………………………………………

(podać pełną nazwę (firmę) oraz adres Wykonawcy, a jeżeli ofertę składa osoba prowadząca działalność gospodarczą powinna podać również swoje imię i nazwisko)

  1. * oświadcza, że nie podlega wykluczeniu z postępowania na podstawie przesłanek zawartych w art. 24 ust. 1 oraz ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp.

* oświadcza, że zachodzą w stosunku do niego podstawy wykluczenia z postępowania na podstawie art. 24 ust. 1 pkt …/ ust. 5 pkt 1 ustawy Prawo zamówień publicznych.

 

nie zachodzą przesłanki wykluczenia z postępowania określone w art. 24 ust. 1 oraz ust. 5 pkt 1 ustawy Prawo zamówień publicznych.

………………………………………………..

podpis Wykonawcy         

(czytelny lub np. z pieczęcią imienną)

Wyjaśnienie:

*   niepotrzebne skreślić lub właściwe zaznaczyć

 

 

 

 

 

 

 

Załącznik E  

 

……………………………….….

            (miejscowość, data)         

                                                                                                              

                                                                                        Zamawiający:                   

                                                                                     Zespół Placówek Oświatowych

                                                                               Wielgie                                             

                                                                         ul. Szkolna 5           

                                                                                     87-603 Wielgie

 

Nazwa zamówienia: Dostawa mięsa i wędlin

OŚWIADCZENIE

o przynależności Wykonawcy do grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 Ustawy Pzp

W związku z przystąpieniem do udziału w postępowaniu o udzielenie ww. zamówienia publicznego, Wykonawca:    

...................................................................................................................................

...................................................................................................................................

(nazwa i adres Wykonawcy)

oświadcza, że należy do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2015 r., poz. 184, 1618 i 1634), do której należą/y następujący wykonawcy/a (przedsiębiorcy), którzy złożyli ofertę w  postępowaniu o udzielenie ww. zamówienia:

 

Wykonawcy wchodzący w skład tej samej grupy kapitałowej,

w skład której wchodzi Wykonawca:

L.p.

 

Nazwa wykonawcy (przedsiębiorcy) albo imię, nazwisko i firma pod jaką działa:

(zgodna z nazwą widniejącą we właściwym rejestrze lub ewidencji)

Adres siedziby

1.

 

 

2.

 

 

 

 

 

………………………………………………..

podpis Wykonawcy                  

(czytelny lub np. z pieczęcią imienną)

 

 

 

 

 

Załącznik F  

 

……………………………….….

            (miejscowość, data)         

                                                                                                              

Zamawiający:                   

                                                                                     Zespół Placówek Oświatowych

                                                                               Wielgie                                             

                                                                         ul. Szkolna 5           

                                                                                     87-603 Wielgie

         

        

Nazwa zamówienia: Dostawa mięsa i wędlin

OŚWIADCZENIE

o braku przynależności Wykonawcy do grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 Ustawy Pzp

            W związku z przystąpieniem do udziału w postępowaniu o udzielenia ww. zamówienia publicznego, Wykonawca:

…………………………………………………..………………………………………………………………………..

…………………………………………………………………….………………………………………………………

(podać pełną nazwę (firmę) oraz adres Wykonawcy, a jeżeli ofertę składa osoba prowadząca działalność gospodarczą powinna podać również swoje imię i nazwisko)

Oświadcza, że nie należy do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2015 r., poz. 184, 1618 i 1634), z żadnym z wykonawców (przedsiębiorców), którzy złożyli oferty w niniejszym postępowaniu.

 

 

………………………………………………..

podpis Wykonawcy                  

(czytelny lub np. z pieczęcią imienną)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Załącznik G

 

Wzór umowy

 

Umowa nr ………………….

 

Zawarta w  dniu ...................... 2018 r. w Wielgiem, pomiędzy:

Gminą Wielgie reprezentowaną przez:

Dorotę Pączek - Bazela – Dyrektora Zespołu Placówek Oświatowych w Wielgiem,

 ul. Szkolna 5, 87-603 Wielgie

przy kontrasygnacie Anety Przyborowskiej – Głównej Księgowej ZPO w Wielgiem

Zwanym dalej w umowie „Zamawiającym”,

po przeprowadzeniu postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2015 r. poz. 2164, ze zm.), zwanej dalej „ustawą Pzp”,

 

a:

............................................................................................................................................

............................................................................................................................................

NIP:    ...................................................,                  REGON:         …………………………………….,

reprezentowanym przez:

.................................................          –          ......................................................,

zwanym dalej w umowie „Wykonawcą”,

łącznie dalej zwanych „Stronami” lub z osobna „Stroną”,  

została zawarta Umowa o następującej treści:

§1

 

1. W wyniku przetargu nieograniczonego Zamawiający powierza Wykonawcy realizację sprzedaży i dostawy mięsa i wędlin wyszczególnionego w formularzu asortymentowym stanowiącym integralną część umowy

za cenę (brutto) ……………………………..

słownie (brutto)……………………………………………………………………………

2. Wykonawca zobowiązuje się nie zmienić cen jednostkowych asortymentu podlegającego zamówieniu przez czas trwania umowy za wyjątkiem zmian cen w wyniku zmiany stawki podatku VAT.

 

§2

1. Umowa niniejsza zostaje zawarta na okres od 01.01.2019r. do 31.12.2019r.

§3

1. Wykonawca będzie dokonywał sprzedaży na podstawie zamówień składanych przez Zamawiającego.

2. Towar dostarczany będzie w oryginalnych opakowaniach transportem zgodnym z wymogami SANEPID–u i HACCP na koszt Wykonawcy do magazynu żywności Zamawiającego. Rozładunek towaru siłami wykonawcy na podstawione wózki do magazynu.

3. Towar dostarczony będzie od poniedziałku do piątku  w godzinach między 7:00 a 8:00 rano, na podstawie zamówień telefonicznych składanych w dniu poprzednim.

4 .Zamawiający zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian ilościowych zamówienia określonego w ofercie, które może wynikać ze zmiany ilości żywionych osób lub różnorodności jadłospisu, czego nie można przewidzieć w chwili przygotowania oferty. Wykonawca wyraża zgodę na zwiększenie lub zmniejszenie zamówienia i wynagrodzenia w zależności od bieżącego zużycia i potrzeb Zamawiającego uzależnionego od zmiany ilości żywionych i specyfiki jadłospisu, których nie można było przewidzieć w chwili przygotowania specyfikacji.

§4

 

1. Odbioru jakościowego zamówionego towaru dokona osoba upoważniona przez Zamawiającego. Dostarczane mięso i wędliny muszą być świeże, nie mrożone, wyprodukowane i dostarczone zgodnie z wymogami SANEPIDU, systemu HACCAP i weterynaryjnymi . Każdy dostarczony asortyment musi być opatrzony datą przydatności do spożycia. Wykonawca musi posiadać wszelkie przewidziane prawem dokumenty weterynaryjne na pochodzenie i ubój zwierząt, które zostały wykorzystane do przygotowania asortymentu dostawy i udostępnić je na żądanie Zamawiającego lub służb do tego uprawnionych. 

Wymiana zakwestionowanego, wadliwego towaru nastąpi niezwłocznie po zgłoszeniu reklamacji przez osobę upoważnioną do odbioru towaru.

2. Nad prawidłową realizacją umowy po stronie Zamawiającego czuwać będzie Intendent Zespołu Placówek Oświatowych w Wielgiem.

§5

 

Zamawiający upoważnia Wykonawcę do wystawienia faktury VAT bez podpisu       

Zamawiającego.

Płatności będą realizowane przez Zamawiającego przelewem na podstawie oryginału faktury VAT w terminie 30 dni od daty wystawienia faktury, na rachunek bankowy wskazany na  fakturze.

Jako nabywcę na fakturze należy wskazać:

GMINA WIELGIE

ul. Starowiejska 8

87-603 Wielgie

NIP 466 032 66 61

 

 

Jako odbiorcę na fakturze należy wskazać

Zespół Placówek Oświatowych w Wielgiem

ul.Szkolna 5,  87-603Wielgie

§6

 

  1. Zmiana postanowień zawartej umowy może nastąpić za zgoda obu stron wyrażoną na piśmie, pod rygorem nieważności.
  2. Zgodnie z art. 144 ustawy Prawo zamówień publicznych Zamawiający przewiduje możliwość zmiany postanowień umowy w stosunku do treści oferty, gdy nastąpi:
    1. zmiana terminu przewidzianego na rozpoczęcie dostawy: niemożliwość niezwłocznego zawarcia umowy po dokonaniu wyboru oferty najkorzystniejszej w związku z wniesionym odwołaniem;
    2. zmiana powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na  realizację zamówienia;
    3. konieczność wprowadzenia zmian będzie następstwem zmian stawki VAT, przy  czym zmianie ulega kwota podatku VAT i kwota brutto;
    4. siła wyższa  uniemożliwiająca wykonanie przedmiotu umowy zgodnie z SIWZ;
    5. zmiana sposobu rozliczania umowy lub dokonywania płatności na rzecz   

      Wykonawcy;

  1.  Zamawiający przewiduje wydłużenie terminu związania ofertą na okres nie dłuższy

          niż 60 dni. 

  1. Zamawiający przewiduje zmiany nazw, siedziby stron umowy, numerów kont bankowych i innych danych identyfikacyjnych.
  2.  Zamawiający przewiduje zmiany osób odpowiedzialnych za kontakty.
  3. Zamawiający przewiduje zmniejszenie zakresu wynagrodzenia z przyczyn
    o obiektywnym charakterze, istotnej zmiany okoliczności powodującej, że wykonanie części zakresu realizacji umowy nie leży w interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć.
  4. Zamawiający przewiduje możliwość zmniejszenia  wielkości przedmiotu dostawy.
  5. Dokonanie zmian, o których mowa powyżej wymaga podpisania aneksu do umowy.

 

§7

W sprawach nieuregulowanych niniejszą umową zastosowanie mają przepisy Kodeksu Cywilnego i ustawy Prawo Zamówień Publicznych.

§8

Kary umowne:

W razie niewykonania lub nienależytego wykonania umowy:

1. Wykonawca zobowiązuje się zapłacić Zamawiającemu kary umowne 0,1% wartości nie dostarczonego towaru za każdy dzień zwłoki z powodu okoliczności, za które odpowiada Wykonawca, a za rozwiązanie umowy z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy –
w wysokości 10 % wynagrodzenia umownego brutto określonego w § 1 ust. 1.

2. Zamawiający zobowiązuje się zapłacić karę umowną w wysokości 0,1% wartości towaru zamówionego w razie odstąpienia przez Zamawiającego od złożonego uprzednio zamówienia z powodu okoliczności, za które odpowiada Zamawiający, a za odstąpienie od umowy przez Wykonawcę z przyczyn zawinionych przez  Zamawiającego – karę umowną w wysokości 10 % wynagrodzenia brutto określonego w § 1 ust. 1.

3.Strony zastrzegają sobie prawo dochodzenia odszkodowania uzupełniającego,
w przypadku, gdy poniesiona szkoda przewyższa należną karę umowną.

4. Kary umowne, które zostaną naliczone Wykonawcy, zostaną nałożone na podstawie noty obciążeniowej wystawionej przez Zamawiającego i mogą być przez Zamawiającego pokryte z kompensaty wynagrodzenia należnego Wykonawcy.

 

§9

 

Integralną  część niniejszej umowy stanowi specyfikacja istotnych warunków zamówienia oraz oferta  Wykonawcy w przetargu nieograniczonym.

§ 10

 

  1. Strony będą zwolnione z odpowiedzialności za nie wypełnianie swoich zobowiązań zawartych w umowie z powodu siły wyższej.
  2. Siłą wyższą jest zdarzenie zewnętrzne, nie posiadające swojego źródła wewnątrz przedsiębiorstwa, niemożliwe do przewidzenia oraz niemożliwe do zapobieżenia, przy czym dotyczy to niemożliwości zapobieżenia jego szkodliwym następstwom.
  3. Strona może powołać się na zaistnienie siły wyższej tylko wtedy, gdy poinformuje pisemnie drugą stronę w ciągu 3 dni od jej zaistnienia.
  4. Okoliczności zaistnienia siły wyższej muszą zostać udowodnione przez stronę, która się na nie powołuje.

 

§ 11

 

  1. Wykonawca bez pisemnej zgody Zamawiającego nie może dokonywać przeniesienia praw i obowiązków wynikających z niniejszej umowy.
  2. W sprawach nie uregulowanych niniejszą umową zastosowanie mają w szczególności przepisy ustawy Prawo zamówień publicznych oraz ustawy Kodeks cywilny.
  3. Wszelkie spory powstałe na tle wykonywania postanowień niniejszej umowy nie rozstrzygnięte polubownie przez Strony będą rozstrzygane przez Sąd właściwy miejscowo dla siedziby Zamawiającego.
  4. Umowę sporządzono w trzech jednobrzmiących egzemplarzach, w tym jeden dla Wykonawcy i dwa dla Zamawiającego.

 

§12

Umowa została sporządzona w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach, po jednym dla każdej ze stron.

ZAMAWIAJĄCY                                                                               WYKONAWCA

 

 

 

 

 

 

Załączniki

Wiadomość powiązana z

Organ

Rejestr zmian

Dokument wytworzony przez: Dyrekcja
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 14 grudnia 2018 14:45
Dokument wprowadzony do BIP przez: Katarzyna Badura
Ilość wyświetleń: 846
14 grudnia 2018 14:46 (Katarzyna Badura) - Dodanie załącznika [specyfikacja_dostawa_miesa__2019.pdf] do dokumentu. (Dokument opublikowany)
14 grudnia 2018 14:45 (Katarzyna Badura) - Dodanie dokumentu. (Dokument opublikowany)