Przetargi

Ogłoszenie o przetargu nieograniczonym na dostawę pelletu do ZPO w Wielgiem w roku 2018

Zatwierdził:

Dyrektor Zespołu Placówek Oświatowych Wielgie

 

Dorota Pączek-Bazela

 

SPECYFIKACJA

ISTOTNYCH WARUNKÓW

ZAMÓWIENIA

Nazwa zamówienia:

 

Zakup pelletu opałowego (1t )


Tryb postępowania:    Przetarg nieograniczony

 

Wartość zamówienia będącego przedmiotem niniejszego postępowania nie przekracza wyrażonej w złotych równoważności kwoty 135 000,00 €

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                                                     

                                                                            

 

 

 

 

 


Wielgie grudzień 2017 r

 

 

Załączniki:

Załącznik A              -      Formularz oferty (wzór);

Załącznik B              -      Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu (wzór);

Załącznik C              -      Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia (wzór);

Załącznik D/E                Oświadczenie o przynależności/braku przynależności do grupy                                         kapitałowej (wzory);

Załącznik F              -      Wykaz cystern (wzór);

Załącznik G              -      Wzór umowy.

Załącznik H             -      Wykaz dostaw

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Informacje:

  1. Wartość zamówienia będącego przedmiotem niniejszego postępowania nie przekracza wyrażonej w złotych równoważności kwoty 135 000,00 € (euro)
  2. Ilekroć w niniejszej Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia mowa o:

2.1.     „ustawie Pzp”                                     -    należy przez to rozumieć ustawę z dnia 29 stycznia    2004 r.             Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity   Dz. U. z 2015 r. poz. 2164 ze zm.);

2.2.     „ustawie PTU”                                    -    należy przez to rozumieć ustawę z dnia 11 marca       2004 r.             o podatku od towarów i usług (tekst jednolity          Dz. U. z 2016 r. poz. 710 ze zm.);

2.3.     „SIWZ”                                               -    należy przez to rozumieć Specyfikację Istotnych   Warunków Zamówienia;

2.4.     „Wykonawcy”                                     -    należy przez to rozumieć osobę fizyczną, osobę        prawną albo jednostkę organizacyjną nieposiadającą      osobowości prawnej, która ubiega się o udzielenie      zamówienia, złożyła ofertę lub zawarła umowę w sprawie zamówienia;

2.5.     „Zamawiającym”                                -    należy przez to rozumieć Zespół Placówek Oświatowych Wielgie, ul. Szkolna 5, 87-603 Wielgie;           

  1. Postępowanie jest prowadzone na podstawie przepisów ustawy Pzp;
  2. We wzorach załączonych przez Zamawiającego do SIWZ, Wykonawca nie może dokonywać żadnych zmian merytorycznych.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. 1.         NAZWA, ADRES ORAZ DANE KONTAKTOWE ZAMAWIAJĄCEGO

1.1.       Postępowanie jest prowadzone przez:

Zespół Placówek Oświatowych Wielgie

ul. Szkolna 5, 87-603 Wielgie

woj. Kujawsko-Pomorskie

  1. tel.             (54) 289 71 16/22 – sekretariat,    

faks:           (54) 289 71 16/22

zwanym dalej w SIWZ – Zamawiającym

1.2.       Osoby uprawnione do porozumiewania się z Wykonawcami:

                                                                  tel. (54) 289 71 16/22 wew. 33,37

                                                              faks: (54) 289 71 16/22

           Dorota Pączek-Bazela              -   w godzinach od 09:00 do 15:00

Katarzyna Badura                 –    w godzinach od 7:30 do 15:30,

                                                         poczta elektroniczna: zpowiel@poczta.fm

 

  1. 2.         TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

Postępowanie o udzielenie zamówienia jest prowadzone w trybie przetargu nieograniczonego.

  1. 3.         OPIS ORAZ TERMIN WYKONANIA PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

3.1.       Przedmiotem zamówienia jest:

3.1.1.Zakup pelletu drzewnego;

3.1.2.Dostarczanie zakupionego pelletu opałowego do ZPO Wielgie.                                                                   

                                                      

3.2.       Dostarczany pellet opałowy musi spełniać wymagania jakościowe określone w:

3.2.1.Normie DIN Plus. Aktualny (ważny) certyfikat  jakościowy DIN PLUS dla oferowanego pelletu

3.2.2.           Dostarczony pellet musi spełniać następujące parametry: wartość opałowa nie niższa niż 18Mj/kg,

                  - wilgotność nie większa niż 10,0%, zawartość popiołu nie większa niż 0,5%, zawartość siarki nie większa niż 0,08%, gęstość  od 1,0 do 1,4 kg/dm3,  długość od 10 do 40mm, średnica od 6 mm-8mm.

                   Do każdej dostawy wymagany certyfikat  jakościowy zgodny z normą jakościową  DIN plus.

3.3.  Szacowane zapotrzebowanie na pellet opałowy w Zespole Placówek Oświatowych w Wielgiem to około 200 ton w okresie 01.01.2018-31.12.2018.

Wartość wskazana powyżej została ustalona na podstawie zapotrzebowania jakie wystąpiło w roku poprzednim i służy wyłącznie do ustalenia przez Wykonawców cen ofert.

3.4.                   Ilość pelletu opałowego, jaka zostanie faktycznie zakupiona, będzie zależała od potrzeb grzewczych Zamawiającego, zależnych od temperatury powietrza, zmian technologicznych lub zmian organizacyjnych Zamawiającego.

Wykonawcy nie przysługuje roszczenie z tytułu zakupienia mniejszych ilości innych niż podane w pkt.3.3

3.5.       Do realizacji dostaw pelletu pałowego winny być wykorzystywane cysterny:

3.5.1.      z wyposażeniem umożliwiającym bezpośrednie tankowanie pelletu do zbiornika przy wymienionym powyżej budynku

3.6.       Zakupiony pellet opałowy będzie przeznaczony do celów opałowych.

3.7.       Szczegółowe informacje dotyczące przedmiotu zamówienia zostały zawarte we wzorze umowyzałącznik F do SIWZ.

3.8.       Opis zamówienia zgodnie ze Wspólnym Słownikiem Zamówień (CPV):

Tabela 1.      Kody CPV

Kod CPV

Opis

09111400-4

Paliwa drzewne

  1. 4.   TERMIN WYKONANIA ZAMÓWIENIA

Zamówienie będzie realizowane od  01.01.2018 r. do 31.12.2018 r.

  1. 5.   WYMAGANIA DOTYCZĄCE WADIUM

Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium

  1. 6.   SPOSÓB OCENY I KRYTERIA OCENY OFERT

6.1.Sposób oceny ofert:

6.4.1.      Ocena ofert zostanie dokonana na podstawie ilości przyznanych im punktów;

6.4.2.      Oferta z największą ilością punktów zostanie uznana za najkorzystniejszą;

6.4.3.      Ilość przyznanych ofertom punktów będzie liczona w następujący sposób

Cena of. najkorzystniejszej/Cena of. badanej x 100.

6.5.       Kryterium oceny ofert jest :

Cena oferty – 100 % wpływ na ocenę oferty;

6.6.       Cenę oferty (jednej tony pelletu opałowego) należy podać w Formularzu oferty – wzór stanowi załącznik A do SIWZ,

  1. 7.   SPOSÓB OBLICZENIA CENY OFERTY

            

     7.1. Cenę oferty należy wyliczyć uwzględniając zakres zamówienia określony w opisie przedmiotu zamówienia w  SIWZ  oraz ewentualne ryzyko wynikające z okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili przygotowania oferty i zawarcia umowy.   

     7.2. Cena oferty uwzględnia wszystkie zobowiązania, musi być podana w PLN cyfrowo i słownie, z wyodrębnieniem należnego podatku VAT - jeżeli występuje.

    7.3.Cena podana w ofercie winna obejmować wszystkie koszty i składniki związane z wykonaniem zamówienia oraz warunkami stawianymi przez Zamawiającego.

   7.4. Cena może być tylko jedna za oferowany przedmiot zamówienia, nie dopuszcza się wariantowości cen.

  7.5. Cena nie ulega zmianie przez okres ważności oferty (związania ofertą).

 7.6.Obliczając cenę oferty należy uwzględnić, że:

7.6.1 Podane ilości pelletu opałowego są ilościami szacunkowymi i w zależności od potrzeb Zamawiającego mogą ulec zmianie;

7.7.Cenę należy podać z dokładnością do jednego grosza, tj. do dwóch miejsc po przecinku.

7.8.Jeżeli wybór oferty prowadziłby do powstania u Zamawiającego obowiązku podatkowego zgodnie z przepisami o podatku od towarów i usług, Wykonawca, składając ofertę musi poinformować Zamawiającego, czy wybór oferty będzie prowadził do powstania u Zamawiającego obowiązku podatkowego, wskazując nazwę (rodzaj) towaru lub usługi, których dostawa lub świadczenie będzie prowadzić do jego powstania, oraz wskazując ich wartość bez podatku.

  1. 8.   WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

 8.1.     Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu, określonych na podstawie art. 22 ust. 1b ustawy Pzp, będzie dokonana przez Zamawiającego poprzez sprawdzenie, czy informacje zawarte w złożonych przez Wykonawcę oświadczeniach i dokumentach potwierdzają spełnienie warunków. 

            O udzielenie zamówienia mogą się ubiegać Wykonawcy którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej oraz zdolności technicznej lub zawodowej tj.:

     8.1.1.  posiadają kompetencję lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności lub    czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień.

Działalność prowadzona na potrzeby wykonania przedmiotu zamówienia nie wymaga posiadania specjalnych uprawnień.

     8.1.2.    posiadają wiedzę i doświadczenie:

   Warunkiem uzyskania zamówienia jest dysponowanie co najmniej jedna cysterną.     posiadającą wyposażenie umożliwiające bezpośrednie tankowanie pelletu do zbiornika

 

8.2.         Nie podlegają wykluczeniu z postępowania na podstawie przesłanek z art. 24 ust. 1 oraz ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp.

            Zamawiający uzna brak podstaw do wykluczenia, jeżeli Wykonawca złoży wraz z Ofertą wstępne oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z postępowania na podstawie przesłanek określonych w art. 24 ust. 1 oraz ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp (wzór w  Załączniku D do SIWZ) oraz na wezwanie Zamawiającego odpis z właściwego rejestru lub centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp.

8.3.                                                 Spełnienie warunków udziału w postępowaniu zostanie ocenione na podstawie treści oświadczeń i dokumentów.

  1. 9.    WYKAZ OŚWIADCZEŃ I DOKUMENTÓW, JAKIE WINIEN DOSTARCZYĆ WYKONAWCA

9.1.   WRAZ Z OFERTĄ

Wykonawca winien dostarczyć:

  1. 10. 

9.1.1Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w SIWZ (wzór – Załącznik B do SIWZ).

9.1.2 Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia na podstawie przesłanek zawartych w art.. 24 ust. 1 oraz ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp (wzór – załącznik C do SIWZ).

9.1.3        Formularz oferty (wzór – Załącznik A do SIWZ);

9.1.4        Pełnomocnictwo – należy dołączyć do oferty, w przypadku, gdy ofertę podpisze(ą) osoba(y) inna niż wymieniona w odpisie z właściwego rejestru lub innym dokumencie wskazującym sposób reprezentacji Wykonawcy. W przypadku gdy oferta składana przez wspólników spółki cywilnej, podpisana zostanie przez wszystkich wspólników spółki, pełnomocnictwo nie jest wymagane.

Pełnomocnictwo winno:

 9.1.4.1 być złożone w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez osobę udzielającą pełnomocnictwa albo poświadczone przez notariusza;

9.1.4.2 wskazać pełnomocnika i zakres umocowania pełnomocnika; jeżeli dalsze pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowanie w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego będzie udzielone przez pełnomocnika Wykonawcy, należy załączyć (forma jak wyżej) również dalsze pełnomocnictwo.

 

 

9.2.  PO OTWARCIU OFERT

W terminie 3 dni od dnia zamieszczenia przez Zamawiającego na stronie internetowej informacji z otwarcia ofert. Wykonawca winien dostarczyć:

9.2.1. Oświadczenie o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej z innym Wykonawcą który złożył odrębną ofertę (wzór – Załącznik E do SIWZ);

lub

9.2.2. Oświadczenie o przynależności do tej samej grupy kapitałowej o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt. 23 ustawy Pzp (wzór Załącznik D do SIWZ).

Wyjaśnienie:

Wykonawca zgodnie z art. 24 ust. 11 ustawy Pzp, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia przez Zamawiającego na stronie internetowej informacji z otwarcia ofert (art. 86 ust. 3 ustawy Pzp) zobowiązany jest przekazać Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej.  

 

        9.3. NA WEZWANIE ZAMAWIAJĄCEGO

Przed udzieleniem zamówienia Zamawiający wezwie Wykonawcę którego oferta zostanie oceniona najwyżej do złożenia w wyznaczonym terminie nie krótszym niż 5 dni, następujących dokumentów:

9.3.1. Wykaz dostaw – wzór stanowi załącznik H do SIWZ.

9.3.2. Wykaz cystern - wzór stanowi załącznik F do SIWZ.

9.3.3. Odpis z właściwego rejestru lub centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp.

10          WYJAŚNIENIA I ZMIANA TREŚCI SIWZ

10.1  Wyjaśnienia treści SIWZ:

Wykonawca może zwrócić się do Zamawiającego o wyjaśnienie treści SIWZ. Zamawiający udzieli wyjaśnień niezwłocznie jeżeli wniosek o wyjaśnienie treści SIWZ wpłynie do Zamawiającego nie później niż do końca dnia, w którym upływa połowa wyznaczonego terminu składania ofert.

Jeżeli wniosek o udzielenie wyjaśnień wpłynie po tym terminie Zamawiający może udzielić wyjaśnień lub pozostawić wniosek bez rozpoznania.

Zamawiający bez ujawniania źródła zapytania, przekaże treść zapytań wraz z wyjaśnieniami Wykonawcom, którym przekazał SIWZ oraz opublikuje na stronie internetowej, na której zamieszczona jest SIWZ.

10.2  Zmiana treści SIWZ:

W uzasadnionych przypadkach Zamawiający, przed upływem terminu składania ofert może zmienić treść SIWZ. Dokonana zmiana SIWZ zostanie przekazana wszystkim Wykonawcom, którym przekazano SIWZ oraz zostanie zamieszczona na stronie internetowej, na której udostępniony jest SIWZ.

11          TERMIN ZWIĄZANIA OFERTĄ

Wykonawca będzie związany ofertą przez okres 30 dni.

Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się z upływem terminu składania ofert.

 

 

12          INFORMACJE DOTYCZĄCE POROZUMIEWANIA SIĘ ZAMAWIAJĄCEGO Z WYKONAWCAMI, PRZEKAZANIA OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW

12.1         Zamawiający informuje, że oświadczenia, wnioski, zawiadomienie oraz informacje Wykonawcy i Zamawiający przekazują pocztą elektroniczną lub faksem z wyłączeniem:

12.1.3         Oferty;

12.1.4         Dokumentów i oświadczeń składanych wraz z ofertą, po otwarciu ofert i na wezwanie Zamawiającego (wymienionych w pkt. 9 niniejszej SIWZ)

12.1.5         Dokumentów i oświadczeń składanych na wezwanie Zamawiającego działającego na podstawie art. 26 ust. 3 i 3a ustawy Pzp;

Które należy złożyć na piśmie i dostarczyć osobiście, za pośrednictwem operatora pocztowego albo za pośrednictwem posłańca.

12.2         Jeżeli Wykonawca lub Zamawiający przekazują oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informację pocztą elektroniczną lub faksem, każda ze stron na żądanie drugiej potwierdza niezwłocznie fakt ich otrzymania.

12.3         Zamawiający będzie wysyłał oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informację na adres poczty elektronicznej lub numer faksu podane przez Wykonawcę w Ofercie.

12.4         Wszelką korespondencję związaną z niniejszym postępowaniem należy adresować następująco:

  Zespół Placówek Oświatowych Wielgie

 ul. Szkolna 5 , 87-603 Wielgie

 

  Z dopiskiem:

  „Przetarg –pellet opałowy 2018”

13          OPIS SPOSOBU PRZYGOTOWANIA OFERT

13.1         Oferta (Formularz oferty wraz z załącznikami), jej zmiana lub wycofania muszą być złożone w formie pisemnej. W formie pisemnej należy również składać dokumenty i oświadczenia które Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć na podstawie art. 24 ust. 11 ustawy Pzp, a także na podstawie art. 26 ust. 2 ustawy Pzp oraz w wyniku wezwania Zamawiającego dokonanego na podstawie art.. 26 ust. 3 i 3a ustawy Pzp.

13.2         Oferta musi być podpisana przez osoby uprawnione do reprezentowania Wykonawcy w sposób umożliwiający identyfikację osoby podpisującej (podpisujących), tj. czytelnie lub np. z imienną pieczęcią podpisującego;

13.3         Oświadczenia i dokumenty składane z ofertą należy złożyć w formie oryginałów lub kopii poświadczonych za zgodność z oryginałem, z zastrzeżeniem dokumentów określonych w SIWZ, które winny być złożone w oryginale. Dokument potwierdzony za zgodność z oryginałem winien być na każdej stronie zawierającej treść, opatrzony zapisem: „Za zgodność z oryginałem” lub podobnym o tym samym znaczeniu i podpisany przez osobę uprawnioną do reprezentowania podmiotu potwierdzającego zgodność z oryginałem.

13.4         Oferta oraz wymagane oświadczenia i dokumenty muszą być czytelne, w języku polskim. Dokumenty sporządzone w języku innym niż polski należy złożyć wraz z tłumaczeniem na język polski.

13.5         Zaleca się, aby przy sporządzaniu oferty w tym wymaganych oświadczeń korzystać ze wzorów (Formularzy, oświadczeń, wykazów) przygotowanych przez Zamawiającego. Wykonawca może wykorzystać własne wzorce, z zastrzeżenie, że winny zawierać wszystkie informacje określone przez Zamawiającego we wzorach załączonych do SIWZ.

13.6         Ofertę oraz wszystkie wymagane przez Zamawiającego, wymienione w SIWZ dokumenty i oświadczenia, należy dostarczyć w zamkniętym opakowaniu, pod adres:

 

Zespół Placówek Oświatowych w Wielgiem

ul. Szkolna 5 , 87-603 Wielgie

  87-603 Wielgie

  z dopiskiem:

„Oferta – Pellet opałowy 2018”

 

Do  pokoju 202 sekretariat

 

14       ZMIANA, WYCOFANIE ORAZ POPRAWKI W TEKŚCIE OFERTY

14.1         Wykonawca może, przed upływem terminu składania ofert, zmienić lub wycofać ofertę.

14.2         Zmiana oferty może być dokonana przez wycofanie złożonej oferty i złożenie nowej lub poprzez oświadczenie zmieniające treść złożonej oferty. Oświadczenie o zmienia ofert powinno być przygotowane, oznaczone i dostarczone zgodnie z zasadami określonymi jak dla oferty i dodatkowo opisane jako „Zmiana oferty”

14.3         Wycofanie oferty następuje przez złożenia oświadczenia o wycofaniu oferty. Oświadczenie takie winno być podpisane przez osobę(y) uprawnioną do reprezentowania Wykonawcy. Oświadczenie o wycofaniu oferty winno być przygotowane, oznaczone i dostarczone zgodnie z zasadami określonymi jak dla oferty i opisane „Wycofanie oferty”.

14.4         W przypadku konieczności poprawienia błędu pisarskiego, rachunkowego lub innego, Zamawiający zaleca, aby błędny zapis przekreślić i wpisać prawidłową treść. Poprawki lub zmiany w ofercie winny być podpisane (parafowane) własnoręcznie przez Wykonawcę.

15              INFORMACJE STANOWIĄCE TAJEMNICE WYKONAWCY

Nie ujawnia się informacji stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów o zwalczeniu nieuczciwej konkurencji, jeżeli Wykonawca, nie później niż w terminie składania ofert, zastrzegł, że nie mogą być one udostępnione oraz wykazał, że zastrzeżone informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa. Wykonawca nie może zastrzec informacji, o których mowa w art. 86 ust. 4 ustawy Pzp.

W przypadku zastrzeżenia informacji stanowiących tajemnicę, Zamawiający zaleca, aby informacje te stanowiły odrębną część oferty, tzn. żeby zostały oddzielnie spięte lub zszyte i opisane na każdej stronie w następujący sposób:

„INFORMACJE STANOWIĄCE TAJEMNICĘ PRZEDSIĘBIORSTWA”

16       MIEJSCE ORAZ TERMIN SKŁADANIA I OTWARCIA OFERT

16.1  Oferty należy składać w siedzibie zamawiającego:

Zespół Placówek Oświatowych w Wielgiem

ul. Szkolna 5

87-603 Wielgie

w pokoju nr 202

w terminie do dnia                                                                                                 14 grudnia 2017 r. do godz. 09:00

16.2         Oferty zostaną oznaczone kolejnymi numerami oraz datą i godziną zgodnie z kolejnością wpływu.

16.3         Otwarcie ofert nastąpi w siedzibie Zamawiającego, ul. Szkolna 5, 87-603 Wielgie, w pokoju nr 223 (piętro I), w dniu 14 grudnia 2017 r., o godz. 09:30

16.4         Otwarcie ofert jest jawne.

16.5  Niezwłocznie po otwarciu ofert Zamawiający zamieści na stronie internetowej www.zpowiel.biposwiata.pl, w zakładce „Przetargi” pod ogłoszeniem dotyczącym powyższego postępowania informacje wymagane art. 86 ust. 5 ustawy Pzp dotyczące:

16.5.3         Nazwy oferenta, który uzyskał najwyższą ilość punktów;

 

17              WYMAGANIA DOTYCZĄCE ZABEZPIECZNIA NALEŻYTEGO WYKONANIA UMOWY

Zamawiający nie przewiduje wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy.

18              INFORMACJA O POZOSTAŁYCH FORMALNOŚCIACH, JAKIE POWINNY ZOSTAĆ DOPEŁNIONE PO WYBORZE OFERTY W CELU ZAWARCIA UMOWY

18.1         W przypadku zawierania umowy przez osobę(y) inną niż umocowaną do reprezentowania Wykonawcy, wskazaną we właściwym rejestrze albo inne niż Wykonawca będący osobą fizyczną, wymagane jest złożenie pełnomocnictwa na okoliczność zawarcia umowy, chyba że umocowanie wynika z pełnomocnictwa złożonego wraz z ofertą.

19       WZÓR UMOWY

Zamawiający wymaga aby Wykonawca zawarł umowę na warunkach określonych we wzorze umowy stanowiącym G do SIWZ

20              POUCZENIE O ŚRODKACH OCHRONY PRAWNEJ

20.1         Odwołanie przysługuje wyłącznie od niezgodnej z przepisami ustawy czynności Zamawiającego podjętej w postępowaniu o udzielenie zamówienia lub zaniechania czynności, do której Zamawiający jest zobowiązany na podstawie ustawy.

20.2         Środki ochrony prawnej określone w ustawie Pzp, przysługują Wykonawcom, a także innym podmiotów, jeżeli mają lub miały interes w uzyskaniu zamówienia oraz poniósł lub mogą ponieść szkodę w wyniku naruszenia przez Zamawiającego przepisów ustawy Pzp.

20.3         W niniejszym postępowaniu wartość zamówienia jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy Pzp, w związku z czym odwołanie przysługuje wyłącznie wobec czynności:

20.3.3         Określenia warunków udziału w postępowaniu;

20.3.4         Wykluczenia odwołującego z postępowania o udzielenie zamówienia;

20.3.5         Odrzucenia oferty odwołującego;

20.3.6         Opisu przedmiotu zamówienia;

20.3.7         Wyboru najkorzystniejszej oferty.

20.4         Odwołanie wnosi się do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej (KIO) w formie pisemnej albo w postaci elektronicznej, podpisane bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym przy pomocy ważnego kwalifikowanego certyfikatu lub równoważonego środka, spełniającego wymagania dla tego rodzaju podpisu.

20.5         Odwołanie należy wnieść w terminie 5 dni od dnia przesłania informacji o czynności Zamawiającego stanowiącej podstawę jego wniesienia. Odwołanie wobec treści ogłoszenia o zamówieniu, a także wobec postanowień SIWZ, należy wnieść w terminie 5 dni od dnia zamieszczenia ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych lub SIWZ na stronie internetowej. Odwołanie wobec czynności innych niż określone powyżej wnosi się w terminie 5 dni od dnia, w którym powzięto lub przy zachowaniu należytej staranności można było powziąć wiadomość o okolicznościach stanowiących podstawę jego wniesienia.

20.6         Wykonawca wnoszący odwołanie przesyła kopię odwołania Zamawiającemu przed upływem terminu wniesienia odwołania w taki sposób, aby mógł on zapoznać się z jego treścią przed upływem tego terminu.

Domniemywa się, iż Zamawiający mógł zapoznać się z treścią odwołania przed upływem terminu do jego wniesieni, jeżeli przesłanie jago kopii nastąpiło przed upływem terminu do jego wniesienia przy użyciu środków komunikacji elektronicznej.

Przepisy dotyczące środków odwoławczych zawarte są w Dziale VI Ustawy Pzp.

 

 

 

 

 

Załącznik A  

 

……………………………….….

            (miejscowość, data)            

                                                                                                              

Zamawiający:                      

Zespół Placówek Oświatowych
w Wielgiem                

                                                                                   ul. Szkolna 5             

                                                                                              87-603 Wielgie        

 

Nazwa zamówienia:      Zakup pelletu opałowego

FORMULARZ OFERTY

Wykonawca:

…………………………………………………..………………………………………………………………………..

…………………………………………………………………….………………………………………………………

(podać pełną nazwę (firmę) oraz adres Wykonawcy, a jeżeli ofertę składa osoba prowadząca działalność gospodarczą powinna podać również swoje imię i nazwisko)

NIP:                 ……………………………….                             e-mail:             ………………………………

telefon:            ……………………………….                             fax:                  ………………………………

Ubiegając się o udzielenie zamówienia oświadcza, że:

  1. Oferuje wykonywanie zamówienia, zgodnie z warunkami i wymaganiami określonymi przez Zamawiającego w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia.
  2. Uważa się za związanego złożoną ofertą przez okres 30 dni od daty upływu terminu składania ofert.
    1. Ceny podane w ofercie zawierają wszelkie koszty związane z realizacją przedmiotu zamówienia określonego przez Zamawiającego w SIWZ.
    2. Wykonawca, uwzględniając wszystkie koszty niezbędne do należytego wykonania zamówienia, oferuje wykonanie zamówienia po cenie:

 

Tabela 1. Cena jednej tony pelltu opałowego

1

Cena oferty (jednej tony pelletu opałowego):

……….…. zł brutto

 

2

w tym netto:

…………….. zł netto

 

3

wartość podatku od towarów i usług (PTU)

(przy stawce …. %)

………… zł

4

Producentem oferowanego

pelletu opałowego jest:

 

……………………………..

             

Tabela 2. Szacunkowa cena dostaw pellet opałowego

 

Obiekt

Szacowana ilość pelletu

Cena jednej tony pelletu opałowego

(wartość z tabeli 1 z wiersza 1)

Szacowana cena dostaw

(kol. III x kol. IV)

I

II

III

IV

V

1.

ZPO Wielgie

200 ton

 

……..……. zł brutto

.………………… zł brutto

  1. Źródłem informacji o cenach hurtowych producenta pelletu opałowego dostarczanego przez Wykonawcę będzie opublikowany przez producenta cennik pelletu opałowego, w szczególności na stronie internetowej producenta, tj. na stronie www. ………………………………..
  2. Akceptuje Wzór umowy stanowiących do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia i zobowiązuje się, w przypadku wyboru jego oferty, do zawarcia umowy na określonych w nim warunkach.
  3. Wykonawca informuje, że w przypadku wyboru jego oferty, zobowiązanym do odprowadzania podatku od towarów i usług (PTU) do Urzędu Skarbowego, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (tekst jednolity Dz. U. z 2016 r, nr 710 ze zm.) będzie Wykonawca

 

………………………………………………..

podpis Wykonawcy                       

(czytelny lub np. z pieczęcią imienną)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Załącznik B  

 

……………………………….….

            (miejscowość, data)            

                                                                                                              

Zamawiający:                    

                                                                                              Zespół Placówek Oświatowych                                                                                                 w Wielgiem

                                                                                   ul. Szkolna 5

                                                                                              87-603 Wielgie

Nazwa zamówienia:      Zakup pelletu opałowego 

OŚWIADCZENIE

o spełnianiu warunków udziału

w postępowaniu

W związku z przystąpieniem do udziału w postępowaniu o udzielenia ww. zamówienia publicznego, Wykonawca:

…………………………………………………..………………………………………………………………………..

…………………………………………………………………….………………………………………………………

(podać pełną nazwę (firmę) oraz adres Wykonawcy, a jeżeli ofertę składa osoba prowadząca działalność gospodarczą powinna podać również swoje imię i nazwisko)

  1. oświadcza, że spełnia warunku udziału w postępowaniu, określone przez Zamawiającego w  SIWZ.

………………………………………………..

podpis Wykonawcy                 

   * niepotrzebne skreślić lub właściwe zaznaczyć                                 (czytelny lub np. z pieczęcią imienną)

 

 

Załącznik C        

 

……………………………….….

            (miejscowość, data)            

                                                                                                              

Zamawiający:                    

                                                                                               Zespół Placówek Oświatowych                                                                                                w Wielgiem

                                                                                   ul. Szkolna 5 

                                                                                              87-603 Wielgie        

         

Nazwa zamówienia:      Zakup pelletu opałowego 

OŚWIADCZENIE

o braku podstaw do wykluczenia

z postępowania

W związku z przystąpieniem do udziału w postępowaniu o udzielenia ww. zamówienia publicznego, Wykonawca:

…………………………………………………..………………………………………………………………………..

…………………………………………………………………….………………………………………………………

(podać pełną nazwę (firmę) oraz adres Wykonawcy, a jeżeli ofertę składa osoba prowadząca działalność gospodarczą powinna podać również swoje imię i nazwisko)

  1. * oświadcza, że nie podlega wykluczeniu z postępowania na podstawie przesłanek zawartych w art. 24 ust. 1 oraz ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp.

* oświadcza, że zachodzą w stosunku do niego podstawy wykluczenia z postępowania na podstawie art. 24 ust. 1 pkt …/ ust. 5 pkt 1 ustawy Prawo zamówień publicznych.

 

nie zachodzą przesłanki wykluczenia z postępowania określone w art. 24 ust. 1 oraz ust. 5 pkt 1 ustawy Prawo zamówień publicznych.

………………………………………………..

podpis Wykonawcy           

(czytelny lub np. z pieczęcią imienną)

Wyjaśnienie:

*   niepotrzebne skreślić lub właściwe zaznaczyć

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Załącznik D 

 

 

 

……………………………….….

            (miejscowość, data)            

 

 

 

 

                                                                                                              

Zamawiający:                    

                                                                                     Zespół Placówek Oświatowych

                                                                                Wielgie

                                                                          ul. Szkolna 5                     

                                                                                     87-603 Wielgie

Nazwa zamówienia:      Zakup pelletu opałowego  (1T)

OŚWIADCZENIE

o przynależności Wykonawcy do grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 Ustawy Pzp

W związku z przystąpieniem do udziału w postępowaniu o udzielenie ww. zamówienia publicznego, Wykonawca:

...................................................................................................................................

...................................................................................................................................

(nazwa i adres Wykonawcy)

oświadcza, że należy do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2015 r., poz. 184, 1618 i 1634), do której należą/y następujący wykonawcy/a (przedsiębiorcy), którzy złożyli ofertę w  postępowaniu o udzielenie ww. zamówienia:

 

Wykonawcy wchodzący w skład tej samej grupy kapitałowej,

w skład której wchodzi Wykonawca:

L.p.

 

Nazwa wykonawcy (przedsiębiorcy) albo imię, nazwisko i firma pod jaką działa:

(zgodna z nazwą widniejącą we właściwym rejestrze lub ewidencji)

Adres siedziby

1.

 

 

2.

 

 

 

 

 

………………………………………………..

podpis Wykonawcy                       

(czytelny lub np. z pieczęcią imienną)

 

 

 

Załącznik E  

 

 

 

……………………………….….

            (miejscowość, data)

 

 

              

                                                                                                              

Zamawiający:                    

                                                                                     Zespół Placówek Oświatowych

                                                                                Wielgie

                                                                          ul. Szkolna 5                     

                                                                                     87-603 Wielgie

                       

         

Nazwa zamówienia:      Zakup pelletu opałowego  (1T)

OŚWIADCZENIE

o braku przynależności Wykonawcy do grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 Ustawy Pzp

            W związku z przystąpieniem do udziału w postępowaniu o udzielenia ww. zamówienia publicznego, Wykonawca:

…………………………………………………..………………………………………………………………………..

…………………………………………………………………….………………………………………………………

(podać pełną nazwę (firmę) oraz adres Wykonawcy, a jeżeli ofertę składa osoba prowadząca działalność gospodarczą powinna podać również swoje imię i nazwisko)

Oświadcza, że nie należy do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2015 r., poz. 184, 1618 i 1634), z żadnym z wykonawców (przedsiębiorców), którzy złożyli oferty w niniejszym postępowaniu.

 

 

………………………………………………..

podpis Wykonawcy                       

(czytelny lub np. z pieczęcią imienną)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Załącznik F

……………………………….….

            (miejscowość, data)            

 

Zamawiający:   

  Zespół Placówek Oświatowych
  w Wielgiem

                                                                                              ul. Szkolna 5             

  87-603 Wielgie                     

Nazwa zamówienia:      Zakup pelletu opałowego 

WYKAZ CYSTERN

W związku z przystąpieniem do udziału w postępowaniu o udzielenia ww. zamówienia publicznego, Wykonawca:

…………………………………………………..………………………………………………………………………..

…………………………………………………..………………………………………………………………………..

(podać pełną nazwę (firmę) oraz adres Wykonawcy, a jeżeli ofertę składa osoba prowadząca działalność gospodarczą powinna podać również swoje imię i nazwisko)

na potwierdzenie, że spełnia warunek określony w pkt. 8.1.2 SIWZ, oświadcza że dysponuje następującą cysterną, która będzie wykorzystywana w trakcie realizacji zamówienia:

Marka:

 

…………………………………..………………

Nr rejestracyjny:

 

…………………………………..………………

 

  1. Oświadczenie o spełnianiu przez wymienioną powyżej cysternę wymagań:

Wymieniona powyżej cysterna:


    posiada wyposażenie umożliwiające bezpośrednie tankowanie do zbiorników

 

  1. Podstawa dysponowania wymienioną cysterną:

………………………………………………………………………………………….…………………………….

(podać podstawę dysponowania osobą, np. własność, udostępnienie przez podmiot trzeci)

………………………………………………..

podpis Wykonawcy                       

(czytelny lub np. z pieczęcią imienną)

Wykaz można powielać w zależności od potrzeb

* zaznaczyć właściwą pozycję, np. przekreślając kwadrat przy wybranej pozycji

 

 


Załącznik G

 

Wzór umowy

Umowa nr ………………

W dniu ...................... 2017 r. w Wielgiem, pomiędzy:

Gminą  Wielgie reprezentowaną przez Dyrektora  Zespołu Placówek Oświatowych w

Wielgiem, ul. Szkolna 5, 87-603 Wielgie, NIP 4660326661

Zwanym dalej w umowie „Zamawiającym”,

po przeprowadzeniu postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2015 r. poz. 2164, ze zm.), zwanej dalej „ustawą Pzp”, oznaczenie sprawy: ZPO.628029-N-2017

reprezentowany przez:

Dorotę Pączek - Bazela         – Dyrektora Zespołu Placówek Oświatowych w Wielgiem,

przy kontrasygnacie Anety Przyborowskiej – Głównej Księgowej ZPO w Wielgiem

a:

............................................................................................................................................

............................................................................................................................................

NIP:     ...................................................,                  REGON:            …………………………………….,

reprezentowanym przez:

.................................................          –          ......................................................,

zwanym dalej w umowie „Wykonawcą”,

łącznie dalej zwanych „Stronami” lub z osobna „Stroną”,  

została zawarta Umowa o następującej treści:

§ 1

Przedmiot umowy

  1. Przedmiotem umowy jest sprzedaż i dostarczanie pelletu opałowego z przeznaczeniem do celów opałowych.
  2. Dostarczany pellet opałowy musi spełniać wymagania jakościowe określone w:

1)     DIN Plus

  1. Miejsca i szacowane zapotrzebowanie:

3.1.       ZPO w Wielgiem – do 200 ton

  1. Faktycznie zamówiona ilość pelletu opałowego oraz rzeczywista ilość dostaw może różnić się od określonej w ust. 3

1)     ilość pelletu opałowego jaka zostanie zakupiona będzie zależała od potrzeb grzewczych, związanych, m.in. z zewnętrzną temperaturą powietrza.

2)     Wykonawcy nie przysługuje roszczenie z tytułu zakupienia przez Zamawiającego mniejszych ilości pelletu opałowego.

  1. Zamawiający zobowiązuje się do przeznaczenia całości zakupionego pelletu opałowego do celów opałowych.

 

§ 2

Termin realizacji

Umowa niniejsza będzie obowiązywała od daty zawarcia umowy, nie wcześniej niż od 01.01.2018r. r. do 31.12.2018 r.

§ 3

Wynagrodzenie

1. Cena jednostkowa netto:.................................. ( słownie złotych: za 1 tonę :.................................................................................. zł.), kwota podatku VAT 23 % wynosi: ........................................... (słownie złotych: …........................................................... zł.)   cena jednostkowa brutto:…….................. ( słownie.................................................................... złotych)

2.Rozliczenie będzie następować po dostarczeniu przedmiotu zamówienia i wystawieniu przez Wykonawcę faktury VAT.

3.Zamawiający upoważnia Wykonawcę do wystawienia faktury VAT bez podpisu       

             Zamawiającego.

4.  Termin zapłaty wynosi 14 dni od daty złożenia prawidłowo wystawionej faktury.

5.  Dopuszcza się faktury częściowe wystawione po każdej dostawie pelletu.

6.  Wynagrodzenie Wykonawcy za dostawy częściowe będzie ustalone w wyniku przemnożenia ilości faktycznie dostarczonego pelletu przez cenę jednostkową podaną w umowie.

 

  • § 4

Zasady realizacji dostaw

  1. Wykonawca zobowiązuje się dostarczać pelletu opałowy po otrzymaniu zlecenia telefonicznego, określającego:
    1. zamawianą ilość pelletu opałowego;
    2. miejsce dostawy;
    3. termin dostawy, z zastrzeżeniem, że termin dostawy nie będzie:

                i.            krótszy niż 1 dzień roboczy;

              ii.            dłuższy niż 3 dni robocze;

licząc od chwili otrzymania zlecenia przez Wykonawcę.

  1. Strony postanawiają, że pellet opałowy będzie dostarczany w dni robocze, od poniedziałku do piątku, w godzinach od 7:00 do 14:00.
  2. Wykonawca zobowiązuje się do dostarczania pelletu opałowego za pomocą cystern wymienionych w załączniku E.
  3. Realizacja dostaw pelletu opałowego za pomocą innych cystern niż wymienione w załączniku W jest możliwe pod warunkiem, że inne cysterny:
    1. posiadają wyposażenie umożliwiające bezpośrednie tankowanie pelletu do zbiorników wymienionych w § 1.
    2. Strony postanawiają, że przy każdej dostawie pelletu opałowego, Zamawiający ma prawo wymagać od Wykonawcy:
      1. przekazania kopii świadectwa jakości dostarczanego pelletu opałowego, w celu potwierdzenia, że dostarczony pellet opałowy spełnia wymagania jakościowe określone w § 1 ust. 2;
      2. W przypadku, gdy dostarczony pellet opałowy nie będzie spełniał określonych w umowie wymagań, Wykonawca zobowiązuje się do jego wymiany na zgodny z umową, w terminie 1 dnia roboczego licząc od daty zgłoszenia reklamacji przez Zamawiającego.

Ponowny odbiór zostanie dokonany na zasadach określonych w niniejszym paragrafie, a koszt opróżnienia zbiornika/ów z pelletu opałowego o parametrach niezgodnych z określonymi w umowie oraz transport poniesie Wykonawca.

  1. Odbiór ilościowy każdej dostawy pelletu opałowego będzie potwierdzony przez Strony na piśmie (protokołem odbioru ilościowego),
    1. miejscem przeprowadzenia odbioru będzie miejsce dostawy.
    2. Strony postanawiają, że w przypadku nie dotrzymania terminu dostawy, o którym mowa w ust. 1 oraz w ust. 8, jeżeli opóźnienie przekroczy 1 dzień roboczy, Zamawiający po wcześniejszym wezwaniu Wykonawcy i wyznaczeniu nowego terminu, może dokonać zakupu pelletu opałowego u innego przedsiębiorcy.

Jeżeli cena jednej tony pelletu opałowego kupionego od innego przedsiębiorcy będzie wyższa niż bieżąca ceny ton pelletu opałowego Wykonawcy, Wykonawca pokryje różnicę w cenie oraz koszt transportu.

  1. Wykonawca zobowiązuje się do pokrycia wszelkich szkód w majątku Zamawiającego spowodowanych użyciem dostarczonego przez Wykonawcę pelletu opałowego niespełniającego  wymagań jakościowych określonych w niniejszej umowie.
  2. Procedura napełniania zbiornika będzie odbywała się zgodnie z zasadami określonymi w załączniku nr 1 do niniejszej umowy.
  3. Jeżeli podczas tankowania pelletu Wykonawca wyrządzi szkody w majątku Zamawiającego wówczas zobowiązany będzie do ich usunięcia na własny koszt – ze zdarzenia zostanie sporządzony protokół, który winien zostać podpisany przez Strony.

§ 5

Sposób zapłaty

  1. Wynagrodzenie Wykonawcy będzie wypłacane na podstawie faktur wystawianych po każdej dostawie, przelewem, na rachunek Wykonawcy – nr: ……………………………………..
  2. Podstawą do wystawienia faktury będzie protokół odbiorcy, o którym mowa w § 4 ust. 9.
  3. Wartość dostarczonego pelletu opałowego będzie wyliczana na podstawie iloczynu ceny 1 tony pelletu opałowego oraz ilości zatankowanych ton pelletu, wskazanych przez urządzenie w protokole odbioru.
  4. Podatek od towarów i usług naliczany będzie zgodnie z przepisami obowiązującymi w dniu wystawienia faktury.
  5. Zamawiający zobowiązuje się do zapłaty należności w terminie 30 dni od daty otrzymania prawidłowo wystawionej faktury.
  6. Jako nabywcę na fakturze należy wskazać:

1)     Nabywca: Gmina Wielgie ul. Starowiejska 8, 87-603 Wielgie NIP 466 032 66 61

2)     Odbiorca: Zespół Placówek Oświatowych w Wielgiem, ul. Szkolna 5,  87-603 Wielgie , 

§ 6

Osoby odpowiedzialne za realizację postanowień umowy

  1. Osobami odpowiedzialnymi za realizację postanowień niniejszej umowy są:

1)     po stronie Zamawiającego:

Dorota Pączek-Bazela, Tel/fax 54 289 71 16, adres poczty elektronicznej: powiel@poczta.fm

2)     po stronie Wykonawcy:

………………, tel. …………..……, faks (…) ………….., adres poczty elektronicznej: …………..

  1. Zmiana osób lub danych, o których mowa w ust. 1, wymaga formy pisemnej, nie powoduje konieczności zmiany treści umowy (aneksu). Konsekwencje uchybienia powyższemu obowiązkowi obciążają stronę, która nie dopełniła formalności w tym zakresie.

§ 7

Kary umowne

  1. Strony postanawiają, że w przypadkach opisanych poniżej obowiązującą formę odszkodowania stanowią następujące kary umowne:

1)     w przypadku zwłoki w dotrzymaniu terminów, o których mowa w § 4 ust. 1 pkt 3 lit. b oraz § 4 ust. 8, Wykonawca zapłaci Zamawiającemu karę umowną w wysokości 0,4% kwoty brutto określonej w § 3 ust. 1 za każdy dzień zwłoki;

2)     w przypadku gdy Wykonawca wypowie umowę lub odstąpi od jej realizacji z przyczyn niezależnych od Zamawiającego, zapłaci Zamawiającemu karę umowną w wysokości 5 % kwoty brutto określonej w § 3 ust. 1;

3)     w przypadku, gdy Zamawiający odstąpi od umowy z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy, może żądać od Wykonawcy zapłaty kary umownej w wysokości 5% kwoty brutto określonej w § 3 ust. 1.

  1. Łączna wysokość kar umownych określonych w ust. 1 pkt 1 nie może przekroczyć wysokości za odstąpienie od umowy określonej w ust. 1 pkt 3.
  2. Zamawiający ma prawo dochodzenia na zasadach ogólnych odszkodowania podnoszącego wysokość kar umownych do wysokości rzeczywiście poniesionej szkody.
  3. Zamawiającemu przysługuje prawo potrącenia kar umownych z wynagrodzenia (faktur) należnego Wykonawcy lub z zabezpieczania należytego wykonania umowy.
  4. W przypadkach niewykonania lub nienależytego wykonania przez Wykonawcę zobowiązań umownych nie objętych odszkodowaniem w formie kar umownych Wykonawca będzie ponosił odpowiedzialność na zasadach ogólnych określonych przepisami prawa.
  5. W przypadku opóźnienia Zamawiającego w dokonaniu zapłaty należności wynikającej z faktury, Wykonawca ma prawo żądać zapłaty odsetek ustawowych za czas opóźnienia.

§ 8

Wypowiedzenie i odstąpienie od umowy

  1. Zamawiającemu przysługuje prawo odstąpienia od niniejszej umowy w przypadku wystąpienia istotnej zmiany okoliczności powodującej, że wykonanie umowy nie leży w interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, w terminie 30 dni od powzięcia wiadomości o powyższych okolicznościach.

W takim przypadku Wykonawca może żądać jedynie zapłaty z tytułu wykonania części umowy.

  1. Prawo odstąpienia od niniejszej umowy przysługuje Zamawiającemu również gdy:

1)     wystąpią, co najmniej dwa przypadki, określone w § 4 ust. 10, tj. opóźnienia Wykonawcy i dokonaniu zakupu pelletu opałowego przez Zamawiającego od innego podmiotu;

2)     wystąpią, co najmniej 2 dostawy pelletu opałowego nie spełniające wymagań jakościowych określonych w umowie;

3)     w przypadku gdy wysokość kar umownych określonych w § 8 ust. 1 pkt 1 osiągnie wysokość kary za odstąpienie od umowy określonej w § 8 ust. 1 pkt 2;

4)     Wykonawca w rażący sposób zaniedba lub naruszy zobowiązania umowne;

5)     wobec Wykonawcy zostanie wszczęte postępowanie likwidacyjne.

  1. Oświadczenie o wypowiedzeniu umowy lub o odstąpieniu od umowy wymaga formy pisemnej pod rygorem nieważności i winno być przedłożone drugiej stronie w terminie 7 dni od dnia wystąpienia okoliczności będących podstawą wypowiedzenia lub odstąpienia z wyłączeniem przypadku, o którym mowa w ust. 1.

§ 9

Zmiany postanowień umowy

  1. Zmiana postanowień zawartej umowy może nastąpić za zgoda obu stron wyrażoną na piśmie, pod rygorem nieważności.
  2. Zgodnie z art. 144 ustawy Prawo zamówień publicznych Zamawiający przewiduje możliwość zmiany postanowień umowy w stosunku do treści oferty, gdy nastąpi:
    1. zmiana terminu przewidzianego na rozpoczęcie dostawy: niemożliwość niezwłocznego zawarcia umowy po dokonaniu wyboru oferty najkorzystniejszej w związku z wniesionym odwołaniem;
    2. zmiana powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na  realizację zamówienia;
    3. konieczność wprowadzenia zmian będzie następstwem zmian stawki VAT, przy  czym zmianie ulega kwota podatku VAT i kwota brutto;
    4. siła wyższa  uniemożliwiająca wykonanie przedmiotu umowy zgodnie z SIWZ;
    5. zmiana sposobu rozliczania umowy lub dokonywania płatności na rzecz   

      Wykonawcy;

  1.  Zamawiający przewiduje wydłużenie terminu związania ofertą na okres nie dłuższy

          niż 60 dni. 

  1. Zamawiający przewiduje zmiany nazw, siedziby stron umowy, numerów kont bankowych i innych danych identyfikacyjnych.
  2.  Zamawiający przewiduje zmiany osób odpowiedzialnych za kontakty.
  3. Zamawiający przewiduje zmniejszenie zakresu wynagrodzenia z przyczyn
    o obiektywnym charakterze, istotnej zmiany okoliczności powodującej, że wykonanie części zakresu realizacji umowy nie leży w interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć.
  4. Zamawiający przewiduje możliwość zmniejszenia o 20% wielkości przedmiotu dostawy.
  5. Dokonanie zmian, o których mowa powyżej wymaga podpisania aneksu do umowy.

§ 10

Siła wyższa

  1. Strony będą zwolnione z odpowiedzialności za nie wypełnianie swoich zobowiązań zawartych w umowie z powodu siły wyższej.
  2. Siłą wyższą jest zdarzenie zewnętrzne, nie posiadające swojego źródła wewnątrz przedsiębiorstwa, niemożliwe do przewidzenia oraz niemożliwe do zapobieżenia, przy czym dotyczy to niemożliwości zapobieżenia jego szkodliwym następstwom.
  3. Strona może powołać się na zaistnienie siły wyższej tylko wtedy, gdy poinformuje pisemnie drugą stronę w ciągu 3 dni od jej zaistnienia.
  4. Okoliczności zaistnienia siły wyższej muszą zostać udowodnione przez stronę, która się na nie powołuje.

 

 

§ 11

Postanowienia końcowe

  1. Wykonawca bez pisemnej zgody Zamawiającego nie może dokonywać przeniesienia praw i obowiązków wynikających z niniejszej umowy.
  2. W sprawach nie uregulowanych niniejszą umową zastosowanie mają w szczególności przepisy ustawy Prawo zamówień publicznych oraz ustawy Kodeks cywilny.
  3. Wszelkie spory powstałe na tle wykonywania postanowień niniejszej umowy nie rozstrzygnięte polubownie przez Strony będą rozstrzygane przez Sąd właściwy miejscowo dla siedziby Zamawiającego.
  4. Umowę sporządzono w trzech jednobrzmiących egzemplarzach, w tym jeden dla Wykonawcy i dwa dla Zamawiającego.

Załączniki:

1) Załącznik A     – Oferta Wykonawcy (Formularz oferty)

2) Załącznik F     – Wykaz cystern;

3) Załącznik nr 1 – Zasady napełniania zbiorników pelletu opałowego;

       Wykonawca:                                                                         Zamawiający:

 

 

 

 

 

 

 

 

Załącznik nr 1

do umowy nr …………….

                                                                                                                

WYTYCZNE DOTYCZĄCE NAPEŁNIANIA

ZBIORNIKÓW Z PELLETEM

Napełnianie zbiorników pelletem opałowym musi odbywać się według poniższych zasad:

  1. Osoba obsługująca cysternę powinna po przybyciu na miejsce powiadomić upoważnionego pracownika Zamawiającego o gotowości do przystąpienia do tankowania pelletu.
  2. Tankowanie można rozpocząć po uzyskaniu zezwolenia na tankowanie i w obecności upoważnionego pracownika Zamawiającego.
  3. Podczas napełniania zbiorników osoba nadzorująca, obserwująca proces napełniania zbiorników w magazynie paliwa, powinna utrzymywać stały kontakt z osobą obsługującą cysternę za pomocą przewodowych lub bezprzewodowych środków łączności (instalacja domofonowa, telefon komórkowy lub inne urządzenie nadawczo-odbiorcze).
  4. Napełnienie zbiorników przez Wykonawcę powinno odbywać się jedynie ciśnieniowo poprzez przystosowany do tego króciec zalewowy, jednorazowo w zbiorniku przy ZPO w Wielgiem mieści się do 19 ton pelletu.
  5. Podczas napełniania pelletem opałowym osoba nadzorująca ma obowiązek obserwować poziom pelletu w zbiorniku,
  6. Podczas tankowania zbiornik ma być zapełniany do maksymalnego poziomu gwarantującej pozostanie wolnej przestrzeni pomiędzy wierzchem zbiornika > 40 zm a pelletem.
  7. Obowiązuje zakaz napełniania zbiorników pelletem gdy jest ciemno.

 

Załącznik H

 

WYKAZ  WYKONANYCH  DOSTAW

 

Oświadczam, iż w okresie   ostatnich  trzech lat  przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonaliśmy lub wykonujemy  dostawy odpowiadające przedmiotowi zamówienia i wartości .Na potwierdzenie tego faktu zamieszczamy poniższy wykaz dostaw:

 

L p

Przedmiot zamówienia 

 

 

     Termin realizacji

 

Podmiot, na rzecz którego dostawy zostały wykonane

 

Od m/r

Do m/r

 

  1

 

 

 

 

 

 

  2

 

 

 

 

 

 

  3

 

 

 

 

 

 

  4

 

 

 

 

 

 

  5

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                        .......................................................................

                                                                                    ( data, pieczęć i podpis wykonawcy )

 

 

Załączniki

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 06 grudnia 2017 07:38
Dokument wprowadzony do BIP przez: Daria Głowińska
Ilość wyświetleń: 1170
06 grudnia 2017 07:55 (Daria Głowińska) - Zmiana danych dokumentu. (Dokument opublikowany)
06 grudnia 2017 07:54 (Daria Głowińska) - Dodanie załącznika [specyfikacja_2017_pellet.pdf] do dokumentu. (Dokument opublikowany)
06 grudnia 2017 07:53 (Daria Głowińska) - Usunięcie załącznika [specyfikacja_2018_pellet.pdf] z dokumentu. (Dokument opublikowany)