Przetargi

Specyfikacja - dostawa mięs i wędlin

Zatwierdził:

Dyrektor Zespołu Placówek Oświatowych Wielgie

 

Dorota Pączek-Bazela

Oznaczenie sprawy: ZPO.36023-2017

SPECYFIKACJA

ISTOTNYCH WARUNKÓW

ZAMÓWIENIA

Nazwa zamówienia:

 

DOSTAWA MIĘSA I WĘDLIN


Tryb postępowania:    Przetarg nieograniczony

 

Wartość zamówienia będącego przedmiotem niniejszego postępowania nie przekracza wyrażonej w złotych równoważności kwoty 135 000,00 €

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                                                     

                                                                            

 

 

 

 

 


Wielgie luty 2017 r

 

 

Załączniki:

Załącznik A              -      Formularz oferty cenowej (wzór);

Załącznik  B                 -       Formularz asortymentowo-cenowy   

Załącznik C              -      Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu (wzór);

Załącznik D              -      Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia (wzór);

Załącznik E/F          -      Oświadczenie o przynależności/braku przynależności do grupy        kapitałowej (wzory);

Załącznik G              -      Wzór umowy.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Informacje:

  1. Wartość zamówienia będącego przedmiotem niniejszego postępowania nie przekracza wyrażonej w złotych równoważności kwoty 135 000,00 € (euro)
  2. Ilekroć w niniejszej Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia mowa o:

2.1.     „ustawie Pzp”                                     -    należy przez to rozumieć ustawę z dnia 29 stycznia    2004 r.             Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity   Dz. U. z 2015 r. poz. 2164 ze zm.);

2.2.     „ustawie PTU”                                    -    należy przez to rozumieć ustawę z dnia 11 marca       2004 r.             o podatku od towarów i usług (tekst jednolity          Dz. U. z 2016 r. poz. 710 ze zm.);

2.3.     „SIWZ”                                               -    należy przez to rozumieć Specyfikację Istotnych   Warunków Zamówienia;

2.4.     „Wykonawcy”                                     -    należy przez to rozumieć osobę fizyczną, osobę        prawną albo jednostkę organizacyjną nieposiadającą      osobowości prawnej, która ubiega się o udzielenie      zamówienia, złożyła ofertę lub zawarła umowę w sprawie zamówienia;

2.5.     „Zamawiającym”                                -    należy przez to rozumieć Zespół Placówek Oświatowych Wielgie, ul. Szkolna 5, 87-603 Wielgie;           

  1. Postępowanie jest prowadzone na podstawie przepisów ustawy Pzp;
  2. We wzorach załączonych przez Zamawiającego do SIWZ, Wykonawca nie może dokonywać żadnych zmian merytorycznych.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. 1.         NAZWA, ADRES ORAZ DANE KONTAKTOWE ZAMAWIAJĄCEGO

1.1.       Postępowanie jest prowadzone przez:

Zespół Placówek Oświatowych Wielgie

ul. Szkolna 5, 87-603 Wielgie

woj. Kujawsko-Pomorskie

  1. tel.             (54) 289 71 16/22 – sekretariat,    

faks:           (54) 289 71 16/22

zwanym dalej w SIWZ – Zamawiającym

1.2.       Osoby uprawnione do porozumiewania się z Wykonawcami:

                                                                  tel. (54) 289 71 16/22 wew. 31,33

                                                              faks: (54) 289 71 16/22

           Dorota Pączek-Bazela              -   w godzinach od 09:00 do 15:00

Daria Głowińska                   –    w godzinach od 7:30 do 15:30,

                                                         poczta elektroniczna: zpowiel@poczta.fm

 

  1. 2.         TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

Postępowanie o udzielenie zamówienia jest prowadzone w trybie przetargu nieograniczonego.

  1. 3.         OPIS ORAZ TERMIN WYKONANIA PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

3.1.       Przedmiotem zamówienia jest: Dostawa mięsa i wędlin wg asortymentu i w ilościach wyszczególnionych w załączniku B do SIWZ. Zamówienie obejmuje sukcesywne dostawy mięsa i wędlin według zamówień składanych przez Zamawiającego do magazynu żywności w siedzibie Zamawiającego, w okresie od dnia 01.04.2017 do 31.12.2017. Miejsce realizacji dostaw, czyli siedziba Zamawiającego nie może być  w odległości  większej niż 30 km od siedziby Wykonawcy.
Dostawy odbywać się będą od poniedziałku do piątku w godzinach między 7:00 a 8:00 rano, na podstawie zamówień telefonicznych składanych w dniu poprzednim. Dostarczane mięso i wędliny muszą być świeże, nie mrożone, wyprodukowane i dostarczone zgodnie z wymogami SANEPIDU i systemu HACCAP. Każdy dostarczony asortyment musi być opatrzony datą przydatności do spożycia. Wykonawca musi posiadać wszelkie przewidziane prawem dokumenty weterynaryjne na pochodzenie i ubój zwierząt, które zostały wykorzystane do przygotowania asortymentu dostawy i udostępnić je na żądanie Zamawiającego lub służb do tego uprawnionych..
W przypadku 2 nieterminowych dostaw z winy Wykonawcy lub dwukrotnego dostarczenia przez Wykonawcę towaru złej jakości, Zamawiający rozwiąże umowę dostawy ze skutkiem natychmiastowym z winy wykonawcy, a Wykonawcy nie będą przysługiwać z tego tytułu żadne roszczenia. Przedmiot zamówienia przedstawiony w ofercie winien być zgodny z Polskimi Normami.

3.2.        Nie dopuszcza się możliwości składania ofert wariantowych ani częściowych.

 

3.3. Zamówienia zgodnie ze Wspólnym Słownikiem Zamówień (CPV):

Tabela 1.      Kody CPV

Kod CPV

Opis

15100000-9

 

  1. 4.     TERMIN WYKONANIA ZAMÓWIENIA

Dostawy sukcesywnie od dnia 01.04.2017r. do dnia 31.12.2017r.  według zamówień składanych przez  Zamawiającego. Dostawy odbywać się będą od poniedziałku do piątku w godzinach między 7:00 a 8:00 rano, na podstawie zamówień telefonicznych.

  1. 5.     WYMAGANIA DOTYCZĄCE WADIUM

Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium.

  1. 6.     SPOSÓB OCENY I KRYTERIA OCENY OFERT

6.1.Sposób oceny ofert:

6.1.1.      Ocena ofert zostanie dokonana na podstawie ilości przyznanych im punktów;

6.1.2.      Oferta z największą ilością punktów zostanie uznana za najkorzystniejszą;

6.1.3.      Ilość przyznanych ofertom punktów będzie liczona w następujący sposób

Cena of. najkorzystniejszej/Cena of. badanej x 100.

6.2.       Kryterium oceny ofert jest :

Cena oferty – 100 % wpływ na ocenę oferty;

6.3.       Cenę oferty  należy podać w Formularzu oferty – wzór stanowi załącznik A do SIWZ,

  1. 7.     SPOSÓB OBLICZENIA CENY OFERTY

            

     7.1. Cenę oferty należy wyliczyć uwzględniając zakres zamówienia określony w opisie przedmiotu zamówienia w  SIWZ  oraz ewentualne ryzyko wynikające z okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili przygotowania oferty i zawarcia umowy.

 

     7.2. Cena oferty uwzględnia wszystkie zobowiązania, musi być podana w PLN cyfrowo i słownie, z wyodrębnieniem należnego podatku VAT - jeżeli występuje.

    7.3.Cena podana w ofercie winna obejmować wszystkie koszty i składniki związane z wykonaniem zamówienia oraz warunkami stawianymi przez Zamawiającego.

   7.4. Cena może być tylko jedna za oferowany przedmiot zamówienia, nie dopuszcza się wariantowości cen.

  7.5. Cena nie ulega zmianie przez okres ważności oferty (związania ofertą).

 

7.6.Obliczając cenę oferty należy uwzględnić, że:

7.6.1Podane ilości mięsa i wędlin są ilościami szacunkowymi i w zależności od potrzeb Zamawiającego mogą ulec zmianie;

7.7.Cenę należy podać z dokładnością do jednego grosza, tj. do dwóch miejsc po przecinku.

7.8.Jeżeli wybór oferty prowadziłby do powstania u Zamawiającego obowiązku podatkowego zgodnie z przepisami o podatku od towarów i usług, Wykonawca, składając ofertę musi poinformować Zamawiającego, czy wybór oferty będzie prowadził do powstania u Zamawiającego obowiązku podatkowego, wskazując nazwę (rodzaj) towaru lub usługi, których dostawa lub świadczenie będzie prowadzić do jego powstania, oraz wskazując ich wartość bez podatku.

  1. 8.     WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

 8.1.                                      Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu,                   określonych na podstawie art. 22 ust. 1b ustawy Pzp, będzie dokonana przez Zamawiającego poprzez sprawdzenie, czy informacje zawarte w złożonych przez Wykonawcę oświadczeniach i dokumentach potwierdzają spełnienie warunków. 

            O udzielenie zamówienia mogą się ubiegać Wykonawcy którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej oraz zdolności technicznej lub zawodowej tj.:

     8.1.1.                                             posiadają kompetencję lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności lub    czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień.

Działalność prowadzona na potrzeby wykonania przedmiotu zamówienia nie wymaga posiadania specjalnych uprawnień.

     8.1.2.                                                           posiadają wiedzę i doświadczenie

 

8.2.                                                                  Nie podlegają wykluczeniu z postępowania na podstawie przesłanek z art. 24 ust. 1 oraz ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp.

            Zamawiający uzna brak podstaw do wykluczenia, jeżeli Wykonawca złoży wraz z Ofertą wstępne oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z postępowania na podstawie przesłanek określonych w art. 24 ust. 1 oraz ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp (wzór w  Załączniku D do SIWZ) oraz na wezwanie Zamawiającego odpis z właściwego rejestru lub centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp.

8.3.                                                 Spełnienie warunków udziału w postępowaniu zostanie ocenione na podstawie treści oświadczeń i dokumentów, dostarczonych przez Wykonawcę, określonych w pkt 10.1.1, 10.1.2, 10.1.3, 10.2.1, 10.2.2, Błąd! Nie można odnaleźć źródła odwołania., Błąd! Nie można odnaleźć źródła odwołania. oraz 10.3.1 niemniejszego SIWZ.

  1. 9.    POLEGANIE WYKONAWCY NA ZASOBACH INNYCH PODMIOTÓW

Wykonawca może polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych. W takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązania tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia (art. 22a ust. 1 i 2 ustawy Pzp.).

  1. 10.  WYKAZ OŚWIADCZEŃ I DOKUMENTÓW, JAKIE WINIEN DOSTARCZYĆ WYKONAWCA

10.1.                              WRAZ Z OFERTĄ

Wykonawca winien dostarczyć:

10.1.1.                            Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w SIWZ (wzór – Załącznik C do SIWZ).

W przypadku wspólnego ubiegania się przez Wykonawców o udzielenie zamówienia, oświadczenie składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie, przy czym dokument ten potwierdza spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu;

10.1.2.                         Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia na podstawie przesłanek zawartych w art.. 24 ust. 1 oraz ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp (wzór – załącznik D do SIWZ).

W przypadku wspólnego ubiegania się przez Wykonawców o udzielenie zamówienia oświadczenie składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienia;

10.1.3.                          Jeśli Wykonawca w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu powołuje się na zasoby innych podmiotów zobowiązany jest:

10.1.3.1.                                  Zamieścić w oświadczeniach o których mowa w pkt. 10.1.1 i 10.1.2 informację o tych podmiotach w zakresie niepodlegania wykluczeniu i spełnianiu warunków udziału w postępowaniu w zakresie w jakim Wykonawca powołuje się na zasoby tych podmiotów;

10.1.3.2.                                 Złożyć dowód, że realizując zamówienie będzie dysponował niezbędnymi zasobami, w szczególności zobowiązanie podmiotu trzeciego/podmiotów trzecich (w oryginale) do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia.

10.1.4. Formularz oferty (wzór – Załącznik A-B do SIWZ);

10.1.5. Pełnomocnictwo – należy dołączyć do oferty, w przypadku, gdy ofertę podpisze(ą) osoba(y) inna niż wymieniona w odpisie z właściwego rejestru lub innym dokumencie wskazującym sposób reprezentacji Wykonawcy. W przypadku gdy oferta składana przez wspólników spółki cywilnej, podpisana zostanie przez wszystkich wspólników spółki, pełnomocnictwo nie jest wymagane.

Pełnomocnictwo winno:

10.1.5.1.                                 być złożone w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez osobę udzielającą pełnomocnictwa albo poświadczone przez notariusza;

10.1.5.2.                                 wskazać pełnomocnika i zakres umocowania pełnomocnika; jeżeli dalsze pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowanie w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego będzie udzielone przez pełnomocnika Wykonawcy, należy załączyć (forma jak wyżej) również dalsze pełnomocnictwo.

10.2.  PO OTWARCIU OFERT

W terminie 3 dni od dnia zamieszczenia przez Zamawiającego na stronie internetowej informacji z otwarcia ofert. Wykonawca winien dostarczyć:

10.2.1. Oświadczenie o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej z innym Wykonawcą który złożył odrębną ofertę (wzór – Załącznik E do SIWZ);

lub

10.2.2. Oświadczenie o przynależności do tej samej grupy kapitałowej o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt. 23 ustawy Pzp (wzór Załącznik F do SIWZ).

Wyjaśnienie:

Wykonawca zgodnie z art. 24 ust. 11 ustawy Pzp, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia przez Zamawiającego na stronie internetowej informacji z otwarcia ofert (art. 86 ust. 3 ustawy Pzp) zobowiązany jest przekazać Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej.  

10.3.  NA WEZWANIE ZAMAWIAJĄCEGO

Przed udzieleniem zamówienia Zamawiający wezwie Wykonawcę którego oferta zostanie oceniona najwyżej do złożenia w wyznaczonym terminie nie krótszym niż 5 dni, następujących dokumentów:

10.3.1. Odpis z właściwego rejestru lub centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp.

Uwaga!

W przypadku gdy Wykonawca polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy Pzp, przedstawia w odniesieniu do tego podmiotu dokument określony w pkt. 10.3.1

10.3.2. Pełnomocnictwo dla pełnomocnika ustanowionego do reprezentowania podmiotów występujących wspólnie w postępowaniu albo reprezentowani w postępowaniu i/lub zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.

INFORMACJA

Wykonawca może wskazać Zamawiającemu dostępność wymaganych przez niego oświadczeń lub dokumentów pod określonymi adresami internetowymi ogólnodostępnych i bezpłatnych baz danych. W takim wypadku Zamawiający samodzielnie pobiera z tych baz danych wskazane przez Wykonawcę oświadczenia lub dokumenty.

 

  1. 11.     WYKONAWCY WSPÓLNIE UBIEGAJĄCY SIĘ O UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego.

  1. 12.     WYJAŚNIENIA I ZMIANA TREŚCI SIWZ

12.1.  Wyjaśnienia treści SIWZ:

Wykonawca może zwrócić się do Zamawiającego o wyjaśnienie treści SIWZ. Zamawiający udzieli wyjaśnień niezwłocznie jeżeli wniosek o wyjaśnienie treści SIWZ wpłynie do Zamawiającego nie później niż do końca dnia, w którym upływa połowa wyznaczonego terminu składania ofert.

Jeżeli wniosek o udzielenie wyjaśnień wpłynie po tym terminie Zamawiający może udzielić wyjaśnień lub pozostawić wniosek bez rozpoznania.

Zamawiający bez ujawniania źródła zapytania, przekaże treść zapytań wraz z wyjaśnieniami Wykonawcom, którym przekazał SIWZ oraz opublikuje na stronie internetowej, na której zamieszczona jest SIWZ.

12.2.  Zmiana treści SIWZ:

W uzasadnionych przypadkach Zamawiający, przed upływem terminu składania ofert może zmienić treść SIWZ. Dokonana zmiana SIWZ zostanie przekazana wszystkim Wykonawcom, którym przekazano SIWZ oraz zostanie zamieszczona na stronie internetowej, na której udostępniony jest SIWZ.

  1. 13.     TERMIN ZWIĄZANIA OFERTĄ

Wykonawca będzie związany ofertą przez okres 30 dni.

Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się z upływem terminu składania ofert.

  1. 14.     INFORMACJE DOTYCZĄCE POROZUMIEWANIA SIĘ ZAMAWIAJĄCEGO Z WYKONAWCAMI, PRZEKAZANIA OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW

14.1.    Zamawiający informuje, że oświadczenia, wnioski, zawiadomienie oraz informacje Wykonawcy i Zamawiający przekazują pocztą elektroniczną lub faksem z wyłączeniem:

14.1.1.   Oferty;

14.1.2.   Dokumentów i oświadczeń składanych wraz z ofertą, po otwarciu ofert i na wezwanie Zamawiającego (wymienionych w pkt. 10 niniejszej SIWZ)

14.1.3.   Dokumentów i oświadczeń składanych na wezwanie Zamawiającego działającego na podstawie art. 26 ust. 3 i 3a ustawy Pzp;

Które należy złożyć na piśmie i dostarczyć osobiście, za pośrednictwem operatora pocztowego albo za pośrednictwem posłańca.

14.2.    Jeżeli Wykonawca lub Zamawiający przekazują oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informację pocztą elektroniczną lub faksem, każda ze stron na żądanie drugiej potwierdza niezwłocznie fakt ich otrzymania.

14.3.    Zamawiający będzie wysyłał oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informację na adres poczty elektronicznej lub numer faksu podane przez Wykonawcę w Ofercie.

14.4.    Wszelką korespondencję związaną z niniejszym postępowaniem należy adresować następująco:

  Zespół Placówek Oświatowych Wielgie

 ul. Szkolna 5 , 87-603 Wielgie

 

  Z dopiskiem:

  „Przetarg – dostawa mięsa i wędlin 2017”

  1. 15.     OPIS SPOSOBU PRZYGOTOWANIA OFERT

15.1.    Oferta (Formularz oferty wraz z załącznikami), jej zmiana lub wycofania muszą być złożone w formie pisemnej. W formie pisemnej należy również składać dokumenty i oświadczenia które Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć na podstawie art. 24 ust. 11 ustawy Pzp, a także na podstawie art. 26 ust. 2 ustawy Pzp oraz w wyniku wezwania Zamawiającego dokonanego na podstawie art.. 26 ust. 3 i 3a ustawy Pzp.

15.2.    Oferta musi być podpisana przez osoby uprawnione do reprezentowania Wykonawcy w sposób umożliwiający identyfikację osoby podpisującej (podpisujących), tj. czytelnie lub np. z imienną pieczęcią podpisującego;

15.3.    Oświadczenia i dokumenty składane z ofertą należy złożyć w formie oryginałów lub kopii poświadczonych za zgodność z oryginałem, z zastrzeżeniem dokumentów określonych w SIWZ, które winny być złożone w oryginale. Dokument potwierdzony za zgodność z oryginałem winien być na każdej stronie zawierającej treść, opatrzony zapisem: „Za zgodność z oryginałem” lub podobnym o tym samym znaczeniu i podpisany przez osobę uprawnioną do reprezentowania podmiotu potwierdzającego zgodność z oryginałem.

15.4.    Oferta oraz wymagane oświadczenia i dokumenty muszą być czytelne, w języku polskim. Dokumenty sporządzone w języku innym niż polski należy złożyć wraz z tłumaczeniem na język polski.

15.5.    Zaleca się, aby przy sporządzaniu oferty w tym wymaganych oświadczeń korzystać ze wzorów (Formularzy, oświadczeń, wykazów) przygotowanych przez Zamawiającego. Wykonawca może wykorzystać własne wzorce, z zastrzeżenie, że winny zawierać wszystkie informacje określone przez Zamawiającego we wzorach załączonych do SIWZ.

15.6.    Ofertę oraz wszystkie wymagane przez Zamawiającego, wymienione w SIWZ dokumenty i oświadczenia, należy dostarczyć w zamkniętym opakowaniu, pod adres:

Zespół Placówek Oświatowych Wielgie

ul. Szkolna 5 , 87-603 Wielgie

 

  87-603 Wielgie

 

  z dopiskiem:

„Oferta/Dokumenty – Dostawa mięsa i wędlin 2017 – pok. 202” sekretariat

  1. 16.     ZMIANA, WYCOFANIE ORAZ POPRAWKI W TEKŚCIE OFERTY

16.1.    Wykonawca może, przed upływem terminu składania ofert, zmienić lub wycofać ofertę.

16.2.    Zmiana oferty może być dokonana przez wycofanie złożonej oferty i złożenie nowej lub poprzez oświadczenie zmieniające treść złożonej oferty. Oświadczenie o zmienia ofert powinno być przygotowane, oznaczone i dostarczone zgodnie z zasadami określonymi jak dla oferty i dodatkowo opisane jako „Zmiana oferty”

16.3.    Wycofanie oferty następuje przez złożenie oświadczenia o wycofaniu oferty. Oświadczenie takie winno być podpisane przez osobę(y) uprawnioną do reprezentowania Wykonawcy. Oświadczenie o wycofaniu oferty winno być przygotowane, oznaczone i dostarczone zgodnie z zasadami określonymi jak dla oferty i opisane „Wycofanie oferty”.

16.4.    W przypadku konieczności poprawienia błędu pisarskiego, rachunkowego lub innego, Zamawiający zaleca, aby błędny zapis przekreślić i wpisać prawidłową treść. Poprawki lub zmiany w ofercie winny być podpisane (parafowane) własnoręcznie przez Wykonawcę.

  1. 17.     INFORMACJE STANOWIĄCE TAJEMNICE WYKONAWCY

Nie ujawnia się informacji stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów o zwalczeniu nieuczciwej konkurencji, jeżeli Wykonawca, nie później niż w terminie składania ofert, zastrzegł, że nie mogą być one udostępnione oraz wykazał, że zastrzeżone informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa. Wykonawca nie może zastrzec informacji, o których mowa w art. 86 ust. 4 ustawy Pzp.

W przypadku zastrzeżenia informacji stanowiących tajemnicę, Zamawiający zaleca, aby informacje te stanowiły odrębną część oferty, tzn. żeby zostały oddzielnie spięte lub zszyte i opisane na każdej stronie w następujący sposób:

„INFORMACJE STANOWIĄCE TAJEMNICĘ PRZEDSIĘBIORSTWA”

  1. 18.     MIEJSCE ORAZ TERMIN SKŁADANIA I OTWARCIA OFERT

18.1.  Oferty należy składać w siedzibie zamawiającego:

ul. Szkolna 5

87-603 Wielgie

w pokoju nr 202

w terminie do dnia                                                                                                 20 marca 2017 r. do godz. 09:00

18.2.    Oferty zostaną oznaczone kolejnymi numerami oraz datą i godziną zgodnie z kolejnością wpływu.

18.3.    Otwarcie ofert nastąpi w siedzibie Zamawiającego, ul. Szkolna 5, 87-603 Wielgie, w pokoju nr 201 (piętro I), w dniu 20 marca 2017 r., o godz. 09:30

18.4.    Otwarcie ofert jest jawne.

18.5.  Niezwłocznie po otwarciu ofert Zamawiający zamieści na stronie internetowej (www.zpowiel.biposwiata.pl/), w zakładce „Przetargi” pod ogłoszeniem dotyczącym powyższego postępowania informacje wymagane art. 86 ust. 5 ustawy Pzp dotyczące:

18.5.1.   Kwoty jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia;

18.5.2.   Nazw oraz adresów Wykonawców, którzy złożyli oferty w terminie;

18.5.3.   Cen ofert, terminu wykonania zamówienia, okresu gwarancji i warunków płatności zawartych w ofertach.

  1. 19.     WYMAGANIA DOTYCZĄCE ZABEZPIECZNIA NALEŻYTEGO WYKONANIA UMOWY

Zamawiający nie przewiduje wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy.

  1. 20.     INFORMACJA O POZOSTAŁYCH FORMALNOŚCIACH, JAKIE POWINNY ZOSTAĆ DOPEŁNIONE PO WYBORZE OFERTY W CELU ZAWARCIA UMOWY

20.1.    W przypadku zawierania umowy przez osobę(y) inną niż umocowaną do reprezentowania Wykonawcy, wskazaną we właściwym rejestrze albo inne niż Wykonawca będący osobą fizyczną, wymagane jest złożenie pełnomocnictwa na okoliczność zawarcia umowy, chyba że umocowanie wynika z pełnomocnictwa złożonego wraz z ofertą.

20.2.    Jeżeli wybrana zostanie oferta Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie, Zamawiający może żądać przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego umowy regulującej współpracę Wykonawców, w terminie przez siebie wyznaczonym. Umowa regulująca współpracę Wykonawców składających wspólnie ofertę powinna określać co najmniej:

20.2.1.   Podmioty składające ofertę;

20.2.2.   Cel gospodarczy, dla którego została zawarta umowa;

20.2.3.   Zasady reprezentacji i prowadzenia spraw;

20.2.4.   Oznaczenie czasu trwania umowy (wymaga się aby czas trwania umowy nie był krótszy niż okres realizacji zamówienia),

Umowa regulująca współpracę nie może być umową przedwstępną ani umową zawartą pod warunkiem zawieszającym.

  1. 21.     WZÓR UMOWY

Zamawiający wymaga aby Wykonawca zawarł umowę na warunkach określonych we wzorze umowy stanowiącym załącznik G do SIWZ

  1. 22.     POUCZENIE O ŚRODKACH OCHRONY PRAWNEJ

22.1.    Odwołanie przysługuje wyłącznie od niezgodnej z przepisami ustawy czynności Zamawiającego podjętej w postępowaniu o udzielenie zamówienia lub zaniechania czynności, do której Zamawiający jest zobowiązany na podstawie ustawy.

22.2.    Środki ochrony prawnej określone w ustawie Pzp, przysługują Wykonawcom, a także innym podmiotów, jeżeli mają lub miały interes w uzyskaniu zamówienia oraz poniósł lub mogą ponieść szkodę w wyniku naruszenia przez Zamawiającego przepisów ustawy Pzp.

22.3.    W niniejszym postępowaniu wartość zamówienia jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy Pzp, w związku z czym odwołanie przysługuje wyłącznie wobec czynności:

22.3.1.   Określenia warunków udziału w postępowaniu;

22.3.2.   Wykluczenia odwołującego z postępowania o udzielenie zamówienia;

22.3.3.   Odrzucenia oferty odwołującego;

22.3.4.   Opisu przedmiotu zamówienia;

22.3.5.   Wyboru najkorzystniejszej oferty.

22.4.    Odwołanie wnosi się do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej (KIO) w formie pisemnej albo w postaci elektronicznej, podpisane bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym przy pomocy ważnego kwalifikowanego certyfikatu lub równoważonego środka, spełniającego wymagania dla tego rodzaju podpisu.

22.5.    Odwołanie należy wnieść w terminie 5 dni od dnia przesłania informacji o czynności Zamawiającego stanowiącej podstawę jego wniesienia. Odwołanie wobec treści ogłoszenia o zamówieniu, a także wobec postanowień SIWZ, należy wnieść w terminie 5 dni od dnia zamieszczenia ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych lub SIWZ na stronie internetowej. Odwołanie wobec czynności innych niż określone powyżej wnosi się w terminie 5 dni od dnia, w którym powzięto lub przy zachowaniu należytej staranności można było powziąć wiadomość o okolicznościach stanowiących podstawę jego wniesienia.

22.6.    Wykonawca wnoszący odwołanie przesyła kopię odwołania Zamawiającemu przed upływem terminu wniesienia odwołania w taki sposób, aby mógł on zapoznać się z jego treścią przed upływem tego terminu.

Domniemywa się, iż Zamawiający mógł zapoznać się z treścią odwołania przed upływem terminu do jego wniesieni, jeżeli przesłanie jago kopii nastąpiło przed upływem terminu do jego wniesienia przy użyciu środków komunikacji elektronicznej.

22.7.    Przepisy dotyczące środków odwoławczych zawarte są w Dziale VI Ustawy Pzp.

 

 

 

 

 

 

Załącznik A

 

FORMULARZ OFERTY CENOWEJ

 

 

Zamówienie

„Dostawa mięsa i wędlin 2017rok” 

Zamawiający

 

Zespół Placówek Oświatowych Wielgie

ul. Szkolna 5, 87-603 Wielgie

woj. Kujawsko-Pomorskie

                  tel. (54) 289 71 16/22        

    faks: (54) 289 71 16/22

 

 

Nazwa, siedziba oferenta

 

 

 

 

Nr tel., faksu

 

Osoba uprawniona do kontaktów z zamawiającym, nr tel.

 

 

 

 

 

Kwota brutto (liczbowo):…………………………………

 

Słownie:…………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

………………………………..                                                                 ……………………………………………

Data i miejsce                                                                                             Podpis osoby uprawnionej

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

.(pieczęć oferenta)                                                                                           Załącznik B

 

 

Formularz asortymentowo-cenowy

 

Dostawa mięsa i wędlin do Zespołu Placówek Oświatowych w Wielgiem

 

Oferuję realizację zamówienia zgodnie z opisem  zawartym w SWIZ na następujące produkty w poniższych cenach:

 

 

artykuł

j.m.

szacunkowa ilość towaru

Cena jedn. brutto

Wartość brutto

3 x 4

 

1

2

3

4

5

1

Boczek świeży

1kg

225

 

 

2

Schab wieprzowy z kością świeży

1kg

          1145

 

 

3

Łopatka wieprzowa bez kości świeża

1kg

3747

 

 

4

Karkówka wieprzowa z kością świeża

1kg

          1774

 

 

5

Filet z kurczaka b/k i skóry świeży

1kg

1475

 

 

6

Podudzie z kurczaka

1kg

2000

 

 

7

Kiełbasa śląska

1kg

270

 

 

8

Kiełbasa biała parzona

1kg

200

 

 

9

Kiełbasa krakowska parzona

1kg

10

 

 

10

Kiełbasa szynkowa

1kg

30

 

 

11

Polędwica sopocka

1kg

10

 

 

12

Pierś z kurczaka wędzona - wędlina

1kg

10

 

 

13

Kiełbasa tatrzańska

1kg

10

 

 

14

Parówki cienkie w folii

1kg

30

 

 

 

 

 

 

 

 

........................................dnia.....................                                                                         

........................................................

    (pieczęć i podpis osoby uprawnionej)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Załącznik C           

 

……………………………….….

            (miejscowość, data)            

                                                                                                              

Zamawiający:                    

                                                                                              Zespół Placówek Oświatowych                                                                                                 w Wielgiem

                                                                                   ul. Szkolna 5

                                                                                              87-603 Wielgie

Nazwa zamówienia:      Dostawa mięsa i wędlin

OŚWIADCZENIE

o spełnianiu warunków udziału

w postępowaniu

W związku z przystąpieniem do udziału w postępowaniu o udzielenia ww. zamówienia publicznego, Wykonawca:

…………………………………………………..………………………………………………………………………..

…………………………………………………………………….………………………………………………………

(podać pełną nazwę (firmę) oraz adres Wykonawcy, a jeżeli ofertę składa osoba prowadząca działalność gospodarczą powinna podać również swoje imię i nazwisko)

  1. oświadcza, że spełnia warunku udziału w postępowaniu, określone przez Zamawiającego w  SIWZ.

………………………………………………..

podpis Wykonawcy                 

   * niepotrzebne skreślić lub właściwe zaznaczyć                                 (czytelny lub np. z pieczęcią imienną)

 

 

 

Załącznik D    

 

……………………………….….

            (miejscowość, data)            

                                                                                                              

Zamawiający:                    

                                                                                              Zespół Placówek Oświatowych                                                                                                w Wielgiem

                                                                                   ul. Szkolna 5 

                                                                                              87-603 Wielgie        

         

Nazwa zamówienia:      Dostawa mięsa i wędlin 

OŚWIADCZENIE

o braku podstaw do wykluczenia

z postępowania

W związku z przystąpieniem do udziału w postępowaniu o udzielenia ww. zamówienia publicznego, Wykonawca:

…………………………………………………..………………………………………………………………………..

…………………………………………………………………….………………………………………………………

(podać pełną nazwę (firmę) oraz adres Wykonawcy, a jeżeli ofertę składa osoba prowadząca działalność gospodarczą powinna podać również swoje imię i nazwisko)

  1. * oświadcza, że nie podlega wykluczeniu z postępowania na podstawie przesłanek zawartych w art. 24 ust. 1 oraz ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp.

* oświadcza, że zachodzą w stosunku do niego podstawy wykluczenia z postępowania na podstawie art. 24 ust. 1 pkt …/ ust. 5 pkt 1 ustawy Prawo zamówień publicznych.

 

nie zachodzą przesłanki wykluczenia z postępowania określone w art. 24 ust. 1 oraz ust. 5 pkt 1 ustawy Prawo zamówień publicznych.

………………………………………………..

podpis Wykonawcy           

(czytelny lub np. z pieczęcią imienną)

Wyjaśnienie:

*   niepotrzebne skreślić lub właściwe zaznaczyć

 

 

 

 

 

 

 

Załącznik E  

 

……………………………….….

            (miejscowość, data)            

                                                                                                              

                                                                                        Zamawiający:                            

                                                                                     Zespół Placówek Oświatowych

                                                                               Wielgie                                      

                                                                         ul. Szkolna 5                      

                                                                                     87-603 Wielgie

 

Nazwa zamówienia: Dostawa mięsa i wędlin

OŚWIADCZENIE

o przynależności Wykonawcy do grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 Ustawy Pzp

W związku z przystąpieniem do udziału w postępowaniu o udzielenie ww. zamówienia publicznego, Wykonawca:

...................................................................................................................................

...................................................................................................................................

(nazwa i adres Wykonawcy)

oświadcza, że należy do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2015 r., poz. 184, 1618 i 1634), do której należą/y następujący wykonawcy/a (przedsiębiorcy), którzy złożyli ofertę w  postępowaniu o udzielenie ww. zamówienia:

 

Wykonawcy wchodzący w skład tej samej grupy kapitałowej,

w skład której wchodzi Wykonawca:

L.p.

 

Nazwa wykonawcy (przedsiębiorcy) albo imię, nazwisko i firma pod jaką działa:

(zgodna z nazwą widniejącą we właściwym rejestrze lub ewidencji)

Adres siedziby

1.

 

 

2.

 

 

 

 

 

………………………………………………..

podpis Wykonawcy                       

(czytelny lub np. z pieczęcią imienną)

 

 

 

 

 

Załącznik F  

 

……………………………….….

            (miejscowość, data)            

                                                                                                              

Zamawiający:                    

                                                                                     Zespół Placówek Oświatowych

                                                                               Wielgie                                      

                                                                         ul. Szkolna 5                      

                                                                                     87-603 Wielgie

        

         

Nazwa zamówienia: Dostawa mięsa i wędlin

OŚWIADCZENIE

o braku przynależności Wykonawcy do grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 Ustawy Pzp

            W związku z przystąpieniem do udziału w postępowaniu o udzielenia ww. zamówienia publicznego, Wykonawca:

…………………………………………………..………………………………………………………………………..

…………………………………………………………………….………………………………………………………

(podać pełną nazwę (firmę) oraz adres Wykonawcy, a jeżeli ofertę składa osoba prowadząca działalność gospodarczą powinna podać również swoje imię i nazwisko)

Oświadcza, że nie należy do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2015 r., poz. 184, 1618 i 1634), z żadnym z wykonawców (przedsiębiorców), którzy złożyli oferty w niniejszym postępowaniu.

 

 

………………………………………………..

podpis Wykonawcy                       

(czytelny lub np. z pieczęcią imienną)

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Załącznik G

 

Wzór umowy

Umowa nr ………………

Zawarta w  dniu ...................... 2017 r. w Wielgiem, pomiędzy:

Zespołem Placówek Oświatowych w Wielgiem, ul. Szkolna 5, 87-603 Wielgie, NIP 466-01-68-186

Zwanym dalej w umowie „Zamawiającym”,

po przeprowadzeniu postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2015 r. poz. 2164, ze zm.), zwanej dalej „ustawą Pzp”, oznaczenie sprawy: ZPO.36023-2017

reprezentowany przez:

Dorotę Pączek - Bazela         – Dyrektora Zespołu Placówek Oświatowych w Wielgiem,

przy kontrasygnacie Anety Przyborowskiej – Głównej Księgowej ZPO w Wielgiem

a:

............................................................................................................................................

............................................................................................................................................

NIP:     ...................................................,                  REGON:            …………………………………….,

reprezentowanym przez:

.................................................          –          ......................................................,

zwanym dalej w umowie „Wykonawcą”,

łącznie dalej zwanych „Stronami” lub z osobna „Stroną”,  

została zawarta Umowa o następującej treści:

§1

 

1. W wyniku przetargu nieograniczonego Zamawiający powierza Wykonawcy realizację sprzedaży i dostawy mięsa i wędlin wyszczególnionego w formularzu asortymentowym stanowiącym integralną część umowy

za cenę (brutto) ……………………………..

słownie (brutto)……………………………………………………………………………

2. Wykonawca zobowiązuje się nie zmienić cen jednostkowych asortymentu podlegającego zamówieniu przez czas trwania umowy za wyjątkiem zmian cen w wyniku zmiany stawki podatku VAT.

§2

1. Umowa niniejsza zostaje zawarta na okres od 01.04.2017r. do 31.12.2017r.

 

 

§3

1. Wykonawca będzie dokonywał sprzedaży na podstawie zamówień składanych przez Zamawiającego.

2. Towar dostarczany będzie w oryginalnych opakowaniach transportem zgodnym z wymogami SANEPID –u i HACCP na koszt Wykonawcy do magazynu żywności Zamawiającego. Rozładunek towaru siłami wykonawcy na podstawione wózki do magazynu.

3. Towar dostarczony będzie od poniedziałku do piątku  w godzinach między 7:00 a 8:00 rano, na podstawie zamówień telefonicznych składanych w dniu poprzednim.

4 .Zamawiający zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian ilościowych zamówienia określonego w ofercie, które może wynikać ze zmiany ilości żywionych osób lub różnorodności jadłospisu, czego nie można przewidzieć w chwili przygotowania oferty. Wykonawca wyraża zgodę na zwiększenie lub zmniejszenie zamówienia i wynagrodzenia w zależności od bieżącego zużycia i potrzeb Zamawiającego uzależnionego od zmiany ilości żywionych i specyfiki jadłospisu, których nie można było przewidzieć w chwili przygotowania specyfikacji.

§4

 

1. Odbioru jakościowego zamówionego towaru dokona osoba upoważniona przez Zamawiającego. Dostarczane mięso i wędliny muszą być świeże, nie mrożone, wyprodukowane i dostarczone zgodnie z wymogami SANEPIDU, systemu HACCAP i weterynaryjnymi . Każdy dostarczony asortyment musi być opatrzony datą przydatności do spożycia. Wykonawca musi posiadać wszelkie przewidziane prawem dokumenty weterynaryjne na pochodzenie i ubój zwierząt, które zostały wykorzystane do przygotowania asortymentu dostawy i udostępnić je na żądanie Zamawiającego lub służb do tego uprawnionych. 

Wymiana zakwestionowanego, wadliwego towaru nastąpi niezwłocznie po zgłoszeniu reklamacji przez osobę upoważnioną do odbioru towaru.

2. Nad prawidłową realizacją umowy po stronie Zamawiającego czuwać będzie Intendent Zespołu Placówek Oświatowych w Wielgiem.

§5

 

Zamawiający upoważnia Wykonawcę do wystawienia faktury VAT bez podpisu       

Zamawiającego.

Płatności będą realizowane przez Zamawiającego przelewem na podstawie oryginału faktury VAT w terminie 30 dni od daty wystawienia faktury, na rachunek bankowy wskazany na  fakturze.

Jako nabywcę na fakturze należy wskazać:

GMINA WIELGIE

ul. Starowiejska 8

87-603 Wielgie

NIP 466 032 66 61

 

Jako odbiorcę na fakturze należy wskazać

Zespół Placówek Oświatowych w Wielgiem

ul.Szkolna 5,  87-603Wielgie

§6

 

  1. Zmiana postanowień zawartej umowy może nastąpić za zgoda obu stron wyrażoną na piśmie, pod rygorem nieważności.
  2. Zgodnie z art. 144 ustawy Prawo zamówień publicznych Zamawiający przewiduje możliwość zmiany postanowień umowy w stosunku do treści oferty, gdy nastąpi:
    1. zmiana terminu przewidzianego na rozpoczęcie dostawy: niemożliwość niezwłocznego zawarcia umowy po dokonaniu wyboru oferty najkorzystniejszej w związku z wniesionym odwołaniem;
    2. zmiana powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na  realizację zamówienia;
    3. konieczność wprowadzenia zmian będzie następstwem zmian stawki VAT, przy  czym zmianie ulega kwota podatku VAT i kwota brutto;
    4. siła wyższa  uniemożliwiająca wykonanie przedmiotu umowy zgodnie z SIWZ;
    5. zmiana sposobu rozliczania umowy lub dokonywania płatności na rzecz   

      Wykonawcy;

  1.  Zamawiający przewiduje wydłużenie terminu związania ofertą na okres nie dłuższy

          niż 60 dni. 

  1. Zamawiający przewiduje zmiany nazw, siedziby stron umowy, numerów kont bankowych i innych danych identyfikacyjnych.
  2.  Zamawiający przewiduje zmiany osób odpowiedzialnych za kontakty.
  3. Zamawiający przewiduje zmniejszenie zakresu wynagrodzenia z przyczyn
    o obiektywnym charakterze, istotnej zmiany okoliczności powodującej, że wykonanie części zakresu realizacji umowy nie leży w interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć.
  4. Zamawiający przewiduje możliwość zmniejszenia  wielkości przedmiotu dostawy.
  5. Dokonanie zmian, o których mowa powyżej wymaga podpisania aneksu do umowy.

 

§7

W sprawach nieuregulowanych niniejszą umową zastosowanie mają przepisy Kodeksu Cywilnego i ustawy Prawo Zamówień Publicznych.

§8

Kary umowne:

W razie niewykonania lub nienależytego wykonania umowy:

1. Wykonawca zobowiązuje się zapłacić Zamawiającemu kary umowne 0,1% wartości nie dostarczonego towaru za każdy dzień zwłoki z powodu okoliczności, za które odpowiada Wykonawca, a za rozwiązanie umowy z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy –
w wysokości 10 % wynagrodzenia umownego brutto określonego w § 1 ust. 1.

2. Zamawiający zobowiązuje się zapłacić karę umowną w wysokości 0,1% wartości towaru zamówionego w razie odstąpienia przez Zamawiającego od złożonego uprzednio zamówienia z powodu okoliczności, za które odpowiada Zamawiający, a za odstąpienie od umowy przez Wykonawcę z przyczyn zawinionych przez  Zamawiającego – karę umowną w wysokości 10 % wynagrodzenia brutto określonego w § 1 ust. 1.

3.Strony zastrzegają sobie prawo dochodzenia odszkodowania uzupełniającego,
w przypadku, gdy poniesiona szkoda przewyższa należną karę umowną.

4. Kary umowne, które zostaną naliczone Wykonawcy, zostaną nałożone na podstawie noty obciążeniowej wystawionej przez Zamawiającego i mogą być przez Zamawiającego pokryte z kompensaty wynagrodzenia należnego Wykonawcy.

 

§9

 

Integralną  część niniejszej umowy stanowi specyfikacja istotnych warunków zamówienia oraz oferta  Wykonawcy w przetargu nieograniczonym.

§ 10

 

  1. Strony będą zwolnione z odpowiedzialności za nie wypełnianie swoich zobowiązań zawartych w umowie z powodu siły wyższej.
  2. Siłą wyższą jest zdarzenie zewnętrzne, nie posiadające swojego źródła wewnątrz przedsiębiorstwa, niemożliwe do przewidzenia oraz niemożliwe do zapobieżenia, przy czym dotyczy to niemożliwości zapobieżenia jego szkodliwym następstwom.
  3. Strona może powołać się na zaistnienie siły wyższej tylko wtedy, gdy poinformuje pisemnie drugą stronę w ciągu 3 dni od jej zaistnienia.
  4. Okoliczności zaistnienia siły wyższej muszą zostać udowodnione przez stronę, która się na nie powołuje.

 

§ 11

 

  1. Wykonawca bez pisemnej zgody Zamawiającego nie może dokonywać przeniesienia praw i obowiązków wynikających z niniejszej umowy.
  2. W sprawach nie uregulowanych niniejszą umową zastosowanie mają w szczególności przepisy ustawy Prawo zamówień publicznych oraz ustawy Kodeks cywilny.
  3. Wszelkie spory powstałe na tle wykonywania postanowień niniejszej umowy nie rozstrzygnięte polubownie przez Strony będą rozstrzygane przez Sąd właściwy miejscowo dla siedziby Zamawiającego.
  4. Umowę sporządzono w trzech jednobrzmiących egzemplarzach, w tym jeden dla Wykonawcy i dwa dla Zamawiającego.

 

§12

Umowa została sporządzona w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach, po jednym dla każdej ze stron.

ZAMAWIAJĄCY                                                                          WYKONAWCA

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Załączniki

Wiadomość powiązana z

Organ

Rejestr zmian

Dokument wytworzony przez: Dyrekcja
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 03 marca 2017 12:54
Dokument wprowadzony do BIP przez: Daria Głowińska
Ilość wyświetleń: 1986
03 marca 2017 12:54 (Daria Głowińska) - Dodanie załącznika [specyfikacja_2017_dostawa_miesa.pdf] do dokumentu. (Dokument opublikowany)
03 marca 2017 12:54 (Daria Głowińska) - Dodanie dokumentu. (Dokument opublikowany)