Komunikaty

Rekrutacja w zawodzie OPIEKUN MEDYCZNY tylko do 09.09.2014r.!!!

 

Projekt „Zaopiekuj się swoją przyszłością”
współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Zał. do Zarządzenia Nr 58/14 z dnia 12.08.2014 r.

Rektora PWSZ we Włocławku

 

REGULAMIN UCZESTNICTWA I REKRUTACJI

DO PROJEKTU

„Zaopiekuj się swoją przyszłością”

 

§ 1.

PRZEPISY OGÓLNE

 

  1. Niniejszy regulamin określa zasady rekrutacji oraz warunki uczestnictwa w Projekcie „Zaopiekuj się swoją przyszłością”.
  2. Projekt „Zaopiekuj się swoją przyszłością” realizowany jest przez Państwową Wyższą Szkołę Zawodową we Włocławku/Akademicka Szkoła Policealna przy Państwowej Wyższej Szkole Zawodowej we Włocławku z siedzibami we Włocławku przy ul. 3 Maja 17 oraz ul. Mechaników 3.
  3. Projekt „Zaopiekuj się swoją przyszłością” współfinansowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytetu IX. Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, Działania 9.6 Upowszechnienie kształcenia osób dorosłych w formach szkolnych, Poddziałania 9.6.1 Upowszechnienie kształcenia osób dorosłych w formach szkolnych.

 

§ 2.

DEFINICJE

 

Użyte w niniejszym regulaminie określenia oznaczają:

 

1)    Regulamin – Regulamin Projektu „Zaopiekuj się swoją przyszłością””;

2)    Projekt – przedsięwzięcie pt. „Zaopiekuj się swoją przyszłością” realizowane przez Państwową Wyższą Szkołę Zawodową we Włocławku/ Akademicką Szkołę Policealną przy Państwowej Wyższej Szkole Zawodowej we Włocławku;

3)    Beneficjent (Realizator) – Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa we Włocławku/Akademicka Szkoła Policealna przy Państwowej Wyższej Szkole Zawodowej we Włocławku;

4)    Beneficjent ostateczny (Uczestnik) - osoba zakwalifikowana do udziału w Projekcie zgodnie z zasadami określonymi w Regulaminie i korzystająca bezpośrednio ze wsparcia w ramach Projektu;

5)    Biuro Projektu - Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa we Włocławku/Akademicka Szkoła Policealna przy Państwowej Wyższej Szkole Zawodowej we Włocławku ul. 3 Maja 17 pok. 10, tel. 54 231-60-80; fax. 54 231-43-52;e-mail:biuro.asp@pwsz.wloclawek.pl;

6)    Strona internetowa projektu – www.asp.pwsz.wloclawek.pl.

 

§ 3.

INFORMACJE O PROJEKCIE

 

  1. Projektu realizowany jest w okresie od 01.08.2014 r. do 30.06.2015 roku.
  2. Celem głównym Projektu jest zdobycie przez Uczestników nowych kwalifikacji zawodowych poprzez  ukończenie w roku szkolnym 2014/2015 Akademickiej Szkoły Policealnej przy Państwowej Wyższej Szkole Zawodowej we Włocławku w zawodzie opiekun medyczny.
  3. Projekt obejmuje swym zasięgiem dziewięć gmin z województwa kujawsko-pomorskiego: Baruchowo, Boniewo, Izbica Kujawska, Chrostkowo, Lipno, Wielgie, Dobrzyń nad Wisłą, Dobre, Topólka.
  4. Wsparciem w ramach Projektu zostaną objęte osoby dorosłe:

1)Nieaktywne zawodowo – absolwenci szkół średnich chcących kontynuować edukację, bezrobotni podnoszący swoje kwalifikacje zawodowe;

2)Aktywne zawodowo – pracujące w sektorze usług opiekuńczych, ale nie posiadające formalnie potwierdzonych kwalifikacji oraz osoby związane z innymi branżami, chcące zmienić zawód.

Wszyscy uczestnicy są zainteresowani z własnej inicjatywy uzupełnieniem lub podwyższeniem kwalifikacji zawodowych, spełniające kryteria uczestnictwa określone w § 4 Regulaminu.

  1. W ramach projektu wsparciem objętych zostanie 72 osób (65 Kobiet i 7 Mężczyzn, w tym: 16 Kobiet i 2 mężczyzn bezrobotnych, 17 Kobiet i 2 Mężczyzn nieaktywnych zawodowo  oraz 32 Kobiety i 3 Mężczyzn aktywnych zawodowo ).
  2. Nabór do Projektu ma charakter otwarty i jawny.
  3. Zajęcia teoretyczne realizowane będą we Włocławku i/lub Izbicy Kujawskiej i/lub Wielgiem. Zajęcia praktyczne realizowane będą w salach w siedzibach Realizatora.
  4. Udział w oferowanych w ramach Projektu formach wsparcia jest bezpłatny.
  5. Wszelkie informacje, dokumenty i formularze dotyczące realizacji Projektu dostępne będą na stronie internetowej projektu.

 

§ 4

WARUNKI UDZIAŁU W PROJEKCIE

 

Uczestnikiem Projektu może być osoba spełniająca łącznie następujące warunki:

1)  z własnej inicjatywy zgłosiła chęć podwyższenia lub uzupełnienia swoich kwalifikacji zawodowych;

2)  jest osobą dorosłą (ma ukończone 18 lat);

3)  jest osobą pracującą, wykonującą pracę na podstawie umowy przewidzianej w kodeksie pracy lub umowy cywilno-prawnej/ jest osobą nieaktywna zawodową;

4)zamieszkuje na terenie gmin województwa kujawsko-pomorskiego: Baruchowo, Boniewo, Izbica Kujawska, Chrostkowo, Lipno, Wielgie, Dobrzyń nad Wisłą, Dobre, Topólka;

4)  posiada co najmniej średnie wykształcenie (dla osób 50+ także wykształcenie wyższe);

5)  nie posiada przeciwskazań zdrowotnych do kształcenia w zawodzie opiekun medyczny;

6)  osoby w wieku 18-24 lat nie mogą brać udziału w innych formach kształcenia.

 

 

 

 

§ 5

ZASADY REKRUTACJI

 

  1. 1.    Rekrutacja do Projektu prowadzona będzie przez Realizatora w okresie od 11 sierpnia do 9 września 2014 roku.
  2. Realizator projektu zastrzega sobie prawo do zmiany terminu zakończenia postępowania rekrutacyjnego w przypadku niewystarczającej liczby kandydatów lub wyczerpania limitu miejsc. Informacje na ten temat zamieszczone będą na stronie internetowej projektu.
  3. Biura rekrutacyjne znajdują się w następujących miejscach:

1) Włocławek: ul. 3 Maja 17, pok. 10;

2) Izbica Kujawska: Zespół Szkół im. Jana Kasprowicza, ul. Nowomiejska 5;

3) Wielgie: Zespół Placówek Oświatowych w Wielgiem, ul. Szkolna 5.

  1. Osoby chętne do udziału w Projekcie muszą złożyć osobiście w biurach rekrutacyjnych w terminie określonym w ust. 1 komplet następujących dokumentów:

1)    Podanie o przyjęcie do ASP na kierunek opiekun medyczny;

2)    Wstępną deklarację uczestnictwa;

3)    Kwestionariusz osobowy;

4)    Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych;

5)    Oświadczenie o miejscu zamieszkania w jednej z gmin: Baruchowo, Boniewo, Izbica Kujawska, Chrostkowo, Lipno, Wielgie, Dobrzyń nad Wisłą, Dobre, Topólka;

6)    W przypadku osób w wieku 18-24 lat oświadczenie o braku uczestnictwa w innych formach kształcenia;

7)    Zaświadczenie lekarza medycyny pracy o braku przeciwwskazań zdrowotnych do

kształcenia w zawodzie opiekun medyczny;

8)    Kserokopię dowodu osobistego;

9)    Dyplom/świadectwo potwierdzającego poziom wykształcenia;

10) 3 fotografie legitymacyjne.

  1. Złożenie dokumentów rekrutacyjnych nie jest jednoznaczne z zakwalifikowaniem do Projektu.
  2. Kryterium kwalifikującym Uczestnika do Projektu będzie:

1) spełnienie warunków udziału w projekcie określonych w § 4;

2) złożenie w wyznaczonym terminie kompletnych i poprawnie wypełnionych dokumentów rekrutacyjnych;

3) kolejność zgłoszeń, z uwzględnieniem zasady pierwszeństwa dla osiągnięcia założonych we wniosku o dofinansowanie projektu wskaźników dotyczących grupy docelowej.

  1. Weryfikacji dokumentów i kwalifikacji do Projektu dokona komisja rekrutacyjna
    w składzie: Koordynator projektu oraz Asystent projektu.
  2. Weryfikacji podlegają tylko kompletne i właściwie wypełnione dokumenty. Dokumenty zawierające uchybienia takie jak: brak podpisu, niewypełnione wszystkie pola, wypełnione w sposób nieczytelny, brak wymaganego załącznika będą odrzucane.
    1. Po zakwalifikowaniu uczestnika do projektu, zobowiązany jest on w dniu rozpoczęcia udziału złożyć Deklarację uczestnictwa w projekcie.

10. Dokumenty rekrutacyjne, o których mowa w ust. 4 pkt. 1-6 i ust. 9 dostępne będę w Biurze Projektu oraz do pobrania ze strony internetowej projektu.

11. Decyzje komisji rekrutacyjnej są ostateczne.

12. Komisja rekrutacyjna sporządzi listy osób zakwalifikowanych do Projektu oraz listy rezerwowe.

13. Osoby zakwalifikowane do Projektu lub wpisane na listę rezerwową zostaną poinformowane o tym fakcie telefonicznie oraz za pośrednictwem poczty elektronicznej. Listy osób zakwalifikowanych dostępne będą również w Biurze Projektu.

14. Przydział do grup na zajęcia teoretyczne będzie w miarę możliwości uwzględniał preferowany przez uczestników w deklaracji uczestnictwa miejsce realizacji zajęć.

 

 

§ 6

FORMY WSPARCIA W PROJEKCIE

 

  1. W ramach Projektu przewidziano realizację następujących form wsparcia:

1)    350 godzin zajęć dydaktycznych, w tym:

  • 20 godzin przedmiotów ogólnokształcących,
  • 165 godzin przedmiotów w kształceniu zawodowym teoretycznym,
  • 165 godzin przedmiotów w kształceniu zawodowym praktycznym

2)    160 godzin praktyk zawodowych.

  1. Zajęcia odbywały się będą w weekendy w budynkach Realizatora w terminach określonych w harmonogramie zajęć. Harmonogramy zajęć dostępne będą w Biurze Projektu oraz na stronie internetowej projektu.
  2. Zajęcia prowadzone będą przez wykwalifikowaną kadrę: nauczycieli akademickich -pracowników Realizatora oraz nauczycieli ASP i praktyków.
  3. Każdy Uczestnik otrzyma niezbędne materiały szkoleniowe (zestaw podręczników i inne materiały dydaktyczne) oraz komplet odzieży ochronnej, które po ukończeniu projektu staną się jego własnością. Ponadto uczestnicy zostaną objęci ubezpieczeniem NNW na rok szkolny 2014/2015.
  4. Podczas zajęć zapewniony będzie serwis kawowy.
  5. Przewiduje się zwrotu kosztów dojazdów. Dla uczestników bezrobotnych oraz w trudnej sytuacji materialnej możliwy jest zwrot kosztów dojazdów na zajęcia na pisemny wniosek uczestnika. Dla wszystkich uczestników mieszkających poza miejscem odbywania się praktyk przewiduje się zwrot kosztów dojazdu na praktyki.

 

 

§ 7

PRAWA UCZESTNIKÓW PROJEKTU (BENEFICJENTÓW OSTATECZNYCH)

 

Każdy Uczestnik Projektu ma prawo do:

1)  otrzymania materiałów szkoleniowych i innych pomocy dydaktycznych;

2)  otrzymania kompletu odzieży ochronnej;

3)  ubezpieczenia NNW na rok szkolny 2014/2015;

4)  dostęp do fachowej literatury w Bibliotece Uczelnianej;

5)  otrzymania legitymacji;

6)  otrzymania świadectwa ukończenia Akademickiej Szkoły Zawodowej w zawodzie opiekun medyczny oraz certyfikat uczestnictwa w projekcie;

7)  zgłaszania uwag i ocen zajęć, w których uczestniczy.

 

 

 

 

 

§ 8

OBOWIĄZKI UCZESTNIKÓW PROJEKTU (BENEFICJENTÓW OSTATECZNYCH)

 

  1. Uczestnik Projektu zobowiązany jest do regularnego uczęszczania na zajęcia realizowane w ramach Projektu.
  2. Uczestnik zobowiązany jest do udziału w co najmniej 80 % liczby godzin zajęć
    w ramach zajęć i praktyk.
  3. Na zajęciach prowadzony jest dziennik.
  4. Przekroczenie dozwolonego limitu nieobecności (20 %) w ramach poszczególnych szkoleń oraz w ramach całego Projektu skutkuje wykluczeniem Uczestnika z Projektu.
  5. Ponadto Uczestnicy Projektu zobowiązani są do:

1)     wypełniania ankiet ewaluacyjnych w trakcie trwania Projektu jak i po jego zakończeniu;

2)     udzielania informacji dotyczących ich udziału w Projekcie oraz mających na celu monitoring i ocenę skuteczności działań podejmowanych w Projekcie;

3)     informowania Realizatora projektu o ewentualnych zmianach istotnych danych osobowych tj. zmiana nazwiska, zmiana dowodu osobistego, adresu zamieszkania, numeru telefonu.

 

§ 9

REZYGNACJA Z UDZIAŁU W PROJEKCIE

 

Uczestnik, który został zakwalifikowany do Projektu, może zrezygnować z udziału
w Projekcie bez ponoszenia odpowiedzialności finansowej:

1)  bez podawania przyczyny - przed wyznaczonym terminem rozpoczęcia udziału
w Projekcie i podpisaniem umowy – składając pisemną rezygnację w Biurze Projektu;

2)  z powodu ważnych zdarzeń losowych lub zawodowych (np. ciężka choroba, zmiana miejsca zamieszkania uniemożliwiająca udział w Projekcie, wyjazd za granicę) - po rozpoczęciu udziału w Projekcie – składając pisemną rezygnację z podaniem przyczyn rezygnacji w Biurze Projektu. Rezygnacja podlega zatwierdzeniu przez Realizatora.

 

 

§ 11

POSTANOWIENIA KOŃCOWE

 

  1. W sprawach nieuregulowanych regulaminem zastosowanie mają odpowiednie dokumenty programowe oraz zasady wynikające z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, a także przepisy wynikające z właściwych aktów prawa wspólnotowego
    i polskiego, w szczególności kodeksu cywilnego, ustawy o ochronie danych osobowych.
  2. Realizator zastrzega sobie prawo do zmiany Regulaminu w sytuacji zmiany wytycznych, dokumentów programowych lub warunków realizacji Projektu.
  3. Aktualna wersja Regulaminu dostępna jest w Biurze Projektu oraz na stronie internetowej Projektu.
  4. W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem lub spornych decyzje podejmuje Koordynator Projektu.
  5.  Regulamin wchodzi w życie z dniem 12 sierpnia 2014 roku.

 

 

 

Załączniki:

  1. Wstępna deklaracja uczestnictwa w Projekcie
  2. Kwestionariusz osobowy
  3. Deklaracja uczestnictwa w projekcie
  4. Oświadczenie uczestnika projektu o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych
  5. Wzór oświadczenia o braku udziału w innych form kształcenia
  6. Wzór oświadczenia o miejscu zamieszkania
  7.  Podanie o przyjęcie do Akademickiej Szkoły Policealnej.

 

 

Załączniki

Wiadomość powiązana z

Organ

Rejestr zmian

Dokument wytworzony przez: Dyrekcja
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 18 sierpnia 2014 09:15
Dokument wprowadzony do BIP przez: Daria Głowińska
Ilość wyświetleń: 1817
22 sierpnia 2014 14:54 (Daria Głowińska) - Zmiana danych dokumentu. (Dokument opublikowany)
22 sierpnia 2014 07:58 (Daria Głowińska) - Zmiana danych dokumentu. (Dokument opublikowany)
20 sierpnia 2014 07:50 (Daria Głowińska) - Zmiana kolejności załączników. (Dokument opublikowany)